سرویس: سیاسی
کد خبر: 28741
|
09:36 - 1396/06/13
نسخه چاپی

ابراهیم یزدی:

اگر میرحسین موسوی انتخاب می شد برای کشور فاجعه بود

اگر میرحسین موسوی انتخاب می شد برای کشور فاجعه بود
من در آن نقد، گفتم که ساختار شکنی نکنید و با این کار دست به کارهای خشونت آمیز نزنید. ملایم و قانونی باشید. باید بررسی کرد چه طور نخست وزیرچند ساله مملکت به اینجا کشیده شد؟ باید بحث کرد و موضوع را ریشه یابی کرد زیرا این یک حادثه کوچک نیست.

به گزارشايلام بيدار، فرج الهی: روزهای ابتدایی سال 90 که ابراهیم یزدی به تازگی از زندان آزاد شده بود، فیلم مصاحبه‌ای از روزهای بازداشت او با خبرگزاری ایرنا منتشر می‌شود.

یزدی پس از انتشار این فیلم، در نامه ای اصل مصاحبه و محتوایش را تایید کرده  ولی می‌نویسد «نظر به اینکه متن منتشر شده توسط ایرنا بدون اطلاع و تایید اینجانب صورت گرفته است، تکذیب می‌گردد.» او در این مصاحبه درباره موسوی سخنانی گفته بود که خشم هواداران جنبش سبز را برانگیخت:

س- در حوادث پس از انتخابات ، افرادی پیدا شدند که در خیابان های تهران، شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند. فکر می کنید که خاستگاه این شعار چیست؟

یزدی: مساله غزه فقط یک مساله عربی-اسلامی نیست بلکه یک مساله انسانی است و هیچ انسانی نمی تواند نسبت به این جنایات بی تفاوت باشد. در آن زمان نقدی به موسوی کردم که شما یا نباید مردم را به حضور در خیابان ها دعوت می کردید، یا اگر اعلام می کنید مردم بیایند ، بدیهی است همه آنان که می آیند هوادار شما نیستند و شعارهای خود را می دهند و ساختار شکنی می کنند.

می گویند معترضان انتخابات به خیابان ها آمده اند در حالی که عده دیگری هم آمدند که شعارهای خودشان را دادند. آنها به خود اصلاح طلبی لطمه زدند. من در آن نقد، گفتم که ساختار شکنی نکنید و با این کار دست به کارهای خشونت آمیز نزنید. ملایم و قانونی باشید. باید بررسی کرد چه طور نخست وزیرچند ساله مملکت به اینجا کشیده شد؟ باید بحث کرد و موضوع را ریشه یابی کرد زیرا این یک حادثه کوچک نیست.

س- برخی از صاحبنظران معتقدند که ورود موسوی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری از ابتدا کار اشتباهی بود. نظر شما در این زمینه چیست؟

یزدی: موسوی چندین سال سابقه مدیریت دارد منتها من با کاندیداتوری او مخالف بودم. پذیرفتنی نیست که کسی رییس جمهور شود و با رهبری مشکل داشته باشد.اگر موسوی انتخاب می شد برای کشور فاجعه بود، زیرا رهبری و رییس‌جمهور باید با هم هماهنگ باشند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد