سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28736
|
09:28 - 1396/06/13
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با ایلام بیدار:

استقرار دو بالگرد در ایام اربعین در مرز مهران/بیمارستان صحرایی ویژه زائران راه اندازی می شود

استقرار دو بالگرد در ایام اربعین در مرز مهران/بیمارستان صحرایی ویژه زائران راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: خدمات در سه حوزه بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی به زائران اربعین در مرز مهران انجام می گیرد.

دکتر "علی دلپیشه"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر خصوص اقدامات انجام گرفته حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین در مرز بین المللی مهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در سه بخش بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی عزم خود را برای ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین حسینی (ع) جزم کرده و برنامه ریزی ها در این خصوص صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در رابطه با بخش بهداشت کنترل آب آشامیدنی، بیماری های منتقله از طریق آب، بهداشت محیط، بیماری های ناشی از مواد غذایی، کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر زائرین در ایام اربعین در مرز مهران در دستور کار قرار گرفته است.

دلپیشه افزود: علاوه بر این در حوزه درمان نیز سلامت مادران و کودکان به خصوص مادران باردار اقدامات ویژه ای صورت خواهد گرفت و در فوریت های پزشکی علاوه بر امکانات استان از امکانات کشوری نیز استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: در مجموع 200 دستگاه امبولانس سبک، عهدا دار رسیدگی به فوریت های پزشکی زوار از ورودی استان تا مرز بین المللی هستند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این دو دستگاه بالگرد و 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام اربعین در مرز بین المللی مهران مستقر می شوند.

دلپیشه بیان کرد: قریب به 300 نفر نیروی فوریت پزشکی در منطقه در ایام اربعین حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در بخش درمان نیز بیمارستان صحرایی و کلینیک سیار دندانپزشکی در مرز مستقر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این خدمات از 10 روز مانده به اربعین تا 10 روز بعد از اربعین در مرز بین المللی مهران ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب