سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28642
|
12:21 - 1396/06/08
نسخه چاپی

چمران:

راه و تفکر شهیدان رجایی و باهنر ادامه دارد/ دشمنان به دنبال اسلام هراسی در داخل و خارج هستند

راه و تفکر شهیدان رجایی و باهنر ادامه دارد/ دشمنان به دنبال اسلام هراسی در داخل و خارج هستند
چمران گفت: اسلام دین عدالت و ولایت است و نیت دشمنان از حمله به اروپا و کشور های مسلمان ترویج اسلام هراسی در بین کشور هاست که این همان نیت پنهان آمریکا نیز هست.

به گزارشايلام بيدار،مراسم سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر با سخنرانی مهدی چمران"، رئیس شورای عالی استان ها و با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامه ایلام برگزار شد.

مهدی چمران"، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهادت این عزیزان در راه تداوم تانقلاب اسلامی بوده و همه باید با سرمشق گیری از فکرو عمل شهیدان در راه ماندگاری انقلاب تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک رفرم سیاسی نبود اظهار کرد: در بسیاری از کشورها قیام و کودتا صرفا برای سرنگونی دولت کنونی و روی کارآمدن حزب جدید یا دولت وابسته به کشور دیگری یا همان رویکرد و طرز تفکرقبلی است و  این را تغییر را انقلاب می نامند این در حالیست که در این کشور ها تنها دولت عوض می شود و این با معنی واقعی انقلاب که همانا دگرگونی در افکار جامعه بوده و ایجاد حکومت اسلامی است در تضاد است.

چمران با اشاره به اینکه امام پایه و اساس انقلاب را بر اساس مکتب و تفکر اسلامی بنا کرد افزود: اولین شعار ما در اولین روز از انقلاب  و پس از اقامه نماز عید فطر توسط شهید باهنر عنوان شد و آن شعار آزادی استقلال و حکومت اسلامی بود.

رئیس شورای عالی استان ها عنوان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب دو تفکر در دنیا وجود داشت یکی سوسیالیسم و کمونیسم و دیگری لیبرالیسم و سرمایه داری که در این میان تفکر جدیدی بنام مکتب اسلامی ظهورکرد و جهان را فراگرفت.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مطهری وبهشتی آغاز و با شهادت شهدا دفاع مقدس مانند چمران و همت و خرازی و دیگر شهدا ادامه یافته و اکنون نیز با جانفشانی مدافعان انقلاب و حرم استمرار می یابد.

چمران تلاش برخی افراد را برای توقف در مسیر انقلاب اسلامی بی نتیجه عنوان کرد و تاکید کرد: انقلاب اسلامی با گستردگی که دارد ردر همه کشور ها رسوخ کرده و تلاش برخی برای ایجاد انقلابهای مخملی و سفیدو  تحت سلطه آمریکا و همپیمانانش بی نتیجه مانده و انقلاب هیچگاه متوقف نخواهد شد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه داعش امروز دست پرورده امریکا و اسرائیل غاصب است که به اسم اسلام در بسیاری از کشورهای مسلمان علیه اسلام و مسلمانان اقدام کرده و جنگ برادر کشی راه انداخته است گفت: اسلام دین عدالت مردم و ولایت است و نیت داعش از حمله به اروپا و کشور های مسلمان گسترش و ترویج اسلام هراسی در بین تمام کشور هاست که این همان نیت پنهان آمریکا نیز هست.

وی خاطر نشان کرد: سران آمریکا در سالهای پس از انقلاب با پروژه های نظامی و راه اندازی کودتا و انتشار مطالب و کتابهای فراوان و همچنین جنگ تحمیلی تلاش های بسیاری برای براندازی انقلاب کردند و اکنون نیزداعش را بعنوان سلاحی برای مبارزه با اسلام و مسلمانان تربیت کرده و بارها به بهانه مبارزه با تروریسم به مناطق از سوریه و عراق و یمن حمله کرده است اما هدف اصلی آن ها حمایت از داعش است.

پروژه اسلام هراسی داعش با حمایت های مالی عربستان و کشور های شیخ نشین حاشیه خلیج فارس در راستای اجرایی کردن اهداف آمریکا در منطقه صورت گرفته است امام این کشور ها غافل از اینند که آمریکا و اسرائیل در صورت پیروزی قید آن ها را به راحتی زده و به آن ها نیز رحم نخواهند کرد.

چمران با اشاره به اینکه پروژه دوقطبی کردن جامعه از اهداف امریکاست عنوان کرد: دوقطبی کردن جامعه دیکته کردن همان چیزی است که امریکا و اسرائیل دنبال می کنند و می خواهند مسلمانان را مقابل هم قرار دهند که خوشبختانه ملت ایران بارها و در بسیاری از مراسمات و راهپیمایی ها همچون اربعین و محرم و 22 بهمن و 9 دی به همگان ثابت کرده اند که هیچگاه پروژه دوقطبی در ایران اجرایی نشده و این نشان از فطرت اسلامی و اتحاد ملت ایران در حمایت از انقلاب اسلامی است.

وی ابراز کرد: مبنای انقلاب ما اسلام و تفکر انقلابی است و ملی گرایی نیست و در برحه های مختلف تاریخ از جمله مشروطه مشاهده شده است که اگر مبنا اسلام نباشد نهضت ها ماندگار نخواهند بود.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی به مراتب سختتر از پیروزی انقلاب است افزود: پس از انقلاب شاهد پیشرفت های فراوانی در کشور بودیم اما اکنون با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبرو هستیم  که این مشکلات با اتحاد ازبین رفته و کشور در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد