سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28630
|
07:28 - 1396/06/08
نسخه چاپی

گزارشی از اردوهای جهادی در استان ایلام؛

جوانانی که با سازندگی به خودسازی می رسند + تصاویر

جوانانی که با سازندگی به خودسازی می رسند + تصاویر
شهادت جهادگر بسیجی، شهید "سید محمد حسینی" که عاشقانه در میدان جهاد فعالیت نمود حزن و اندوه مردم استان خصوصا دانشجویان استان را برانگیخته و آنان را در تداوم این راه نورانی با انگیزه تر کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام پویا، «اردوهای جهادی» روحیه انقلابی در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و اردوهای طرح هجرت با هدف رضایت خداوند، خودسازی دانش آموزان و دانشجویان و خدمت رسانی در سراسر کشور انجام می شود؛ بسیج در کنار سایر نهادهای انقلابی همواره در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در مباحث مدیریت جهادی، روحیه انقلابی، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل پیشگام بوده و در هر میدانی که کشور نیاز داشته باشد وارد می شود.

جهاد برای قرب الی الله  و نشاندن لبخند بر لبان خشکیده  پابرهنگان جامعه عزتی است که نصیب جوانان آتش به اختیار رهبری شده است.

تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی در حالی است که این اردوها، مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه، دانش آموزان،  دانشجویان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود که هر کدام بنابر ظرفیت ها و توانایی های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی-درمانی، آموزشی- تحصیلی و ... را در کنار فعالیتهای فرهنگی ارائه می دهند.

بخش اعظم از هدف از برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.

جوانان غیور ایرانی سالها پیش از تمام هستی خود گذشتند و برای حفظ اسلام حماسه آفریدند و امروز نیز جهاد و پاسداری از انقلاب همچنان ادامه دارد و جوانان عاشورایی به تاسی از شهدای دفاع مقدس تمام همتشان را بکار گرفته و راهی مناطق محروم در دور افتاده ترین روستاها می شوند و جانانه هر آنچه دارند در طبق اخلاص نهاده و به محرومین خدمت رسانی می کنند.

در واقع اردوهای جهادی تداوم راه شهداست که جوانان بسیجی با لبیک به ندای آتش به اختیار رهبری و با درک درست از بیانات معظمٌ له راه روشن را انتخاب کردند؛ عروج سرافرازانه دانشجوی جهادگر بسیجی، شهید "سید محمد حسینی" که عاشقانه در میدان کار، جهاد و معنویت فعالیت نمودند حزن و اندوه مردم استان خصوصا دانشجویان استان را برانگیخت و آنان را در تداوم این راه نورانی با انگیزه تر کرد.

"زهرا نادری" فرمانده پایگاه مقاومت حضرت عباس جانبازان ایلام در گفتگو با ایلام پویا ضمن تسلیت شهادت دانشجوی جهادگر بسیجی ایلامی به مردم استان ایلام گفت: خودسازی و نزدیکی به خدا در اردوهای جهادی بیش از هر فضای دانشجویی دیگری قابل تحقق است و خداوند در قرآن وعده‌های الهی برای جهادگران داده جهادی که نه تنها به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌شود بلکه در آینده در امور اجرایی کشور به دست مدیرانی با روحیه جهادی و بسیجی سپرده می‌شود.

وی اظهار کرد: اردوهایی که از سال‌های گذشته جوانان انقلابی کشورمان به فرمان رهبر معظم انقلاب به شکوفایی رسیده و تبدیل به جبهه‌هایی از جبهه‌های انقلاب شده که در آن نمایان شدن اخلاص این جوانان، سازندگی نقاط محروم کشور و خودسازی را رقم می‌زند.

"پیری" از بسیجیان پایگاه شهدای فرهنگیان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در اردوهای جهادی دانشجویان، دانش آموزان، طلبه مهندس و بسیجیان می‌آیند تا خمس آموزه‌های خود را با آموختن بپردازند اما شاید در این روزها به این درک برسند که اینجا دانشگاهی دیگر برای اندوختن و یادگیری است جوانانی که  شاید برای بسیاری از آنها تحمل سختی نوازش‌های تند آفتاب کویری سخت باشد، اما آمده اند برای یک هدف که آن هم شرکت در یک اردوی جهادی است.

وی اضافه کرد: شهید آوینی  می‌گوید شأن انسان در ایمان، جهاد و هجرت است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است و هجرت یعنی هجرت از سنگینی‌ها و جاذبه‌هایی که تو را به خاک می‌چسبانند.

وی تاکید کرد: یاوه سرایانی که می گفتند بسیجی اگر راست میگوید بجای رفتن به سوریه به مردم فقیر کشورش کمک کند، چشمانشان را خوب باز کنند تا ببینند این بسیجیان در دوردست ترین نقاط کشور اردوهای جهادی را برپا کرده اند و خاضعانه‌ و خالصانه با هرچه که در توان دارند پا به میدان عمل گذاشته اند تا غبار محرومیت را از چهره محرومین بزدایند.

"کلثوم صفربیگی" فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) ایلام به ایلام پویا گفت: این دانشجویان و دانش آموزان همگی از نخبگان در زمینه علم و اخلاق در دانشگاه هستند و شهید جهادگر سید محمد حسینی نیز از نخبگان مهندسی عمران دانشگاه امیر کبیر تهران بود که مزد خلوص نیت خود را گرفت.

وی تصریح کرد: امروز قدم گذاشتن در مسیر اردوهای جهادی و خدمت به محرومین جامعه همان تداوم راه نورانی شهداست.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد