سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28571
|
09:09 - 1396/06/05
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی ایوان خبر داد :

رشد 7درصدی تولید گندم در شهرستان ایوان

رشد 7درصدی تولید گندم در شهرستان ایوان
مدیر جهاد کشاورزی ایوان از رشد 7درصدی تولید گندم در شهرستان ایوان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر،"عباس سرتنگی"؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان اظهار کرد: بخش کشاورزی شهرستان ایوان از ظرفیتها و پتانسیل بالایی برخوردار  است، به گونه ای که این بخش در تامین و امنیت و سلامت غذایی نقش بسزایی ایفا می کند.

سرتنگی گفت:از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم که شامل ۴ هزار هکتار دیم و ۵۰۰ هکتار آبی است،۹۷۰۰ هزار تن گندم بهره برداری شده،که نسبت به سال ۹۵، 7 درصد رشد داشته است.

سرتنگی با اشاره به ایتکه در سال ۹۵ از زمینهای زیر کشت ۹۱۵۰ هزار تن گندم برداشت شده است افزود: در سال زراعی ۹۶ با بهره گیری از افزایش توان بهره برداری از منابع موجود و استفاده از فن آوریهای جدید و نوین کشاورزی این شهرستان و تلاش و توان اجرایی کارشناسان کشاورزی و تعامل و هماهنگی بین بخشی توانسته اند در افزایش تولید گندم رتبه خوبی را با توجه به سطح زیر کشت در سطح استان کسب کنیم.

وی ادامه داد:مهمترین عوامل تولید بالای گندم تا سقف ۹۷۰۰ تن در سال ۹۶ را  نتیجه تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر کشاورزان، اجرای عملیات آبیاری تکمیلی،تغذیه مناسب مزارع و تناوب صحیح در اراضی کشاورزی  دانست.

 مدیر جهاد کشاورزی ایوان  با اشاره به اینکهخ در امسال سه مرکز خرید در سطح شهرستان کار خرید گندم را برعهده داشت تصریح کرد :درسال زراعی جدید می توانیم  شاهد عملکرد بیشتر در واحد سطح محصول گندم و سایر محصولات زراعی این شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد