سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28519
|
07:13 - 1396/06/02
نسخه چاپی

گزارش،

آب زلالی که هدر رفت ان به هیچکس مربوط نیست

آب زلالی که هدر رفت ان به هیچکس مربوط نیست
جوشش زلال اب زیر زمینی از کف یکی از ساختمان های شهر ایوان و سرازیری شدن ان حسرت بسیاری از شهروندان رابرانگیخته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر،ساکنان و رهگذران شاهد هستند که به طور مستمر حجم زیادی از اب از طریق لوله از کف ساختمانی چند طبقه به جوی کنار خیابان هدایت و رهاسازی می شود.

منشا اب یک چاه قدیمی در کف زیرزمین واحد مسکونی که اکنون باشگاه ورزشی بدنسازی است گزارش شده است.

رئیس این باشگاه بدنسازی گفت: با وجود بارها مکاتبه با مسئولان مربوطه شهرستان ایوان جهت استفاده از این آب شرب متاسفانه هیچ اقدامی برای جلوگیری از هدر رفتن و استفاده مفید از آن صورت نگرفته است.
نعمت الله شهبازی افزود: قابل تامل اینکه نمایندگی نهاد و شرکتی که متولی مستقیم اب شهرستان ایوان است در چند قدمی این ساختمان قرار دارند و بر هدر رفت این آب گرانبها کاملا ناظر و شاهد و واقف هستند .
امید احمدی از ورزشکاران این باشگاه ورزشی با بیان اینکه این آب کاملا سالم به عنوان چاه می تواند حداقل آب شرب شماری از اهالی ایوان را تامین کند، گفت: من هر روز حین آمدن به باشگاه این آب را می بینم که بیهوده هدر می رود، در واقع هدر رفت این آب نعمت الهی به عنوان یک مساله عادی برای همه تلقی شده است.
وی با بیان اینکه می توان از این آب برای مصارف مختلف استفاده کرد، گفت: این آب نعمتی است که از دل زمین برون می آید و باید برنامه ریزی مناسب در این خصوص صورت گیرد و از هدر رفت ان جلوگیری شود.
با وجود مطالب مکرر مجموعه ابزارهای رسانه ای که شب و روز اهمت ذاتی و البته بهای شرکتی آب را گوشزد می کنند، استمرار چند ساله این مورد از هدر رفت آب در آستانه عادی شدن و فراموشی و دیده نشدن بود که گرمای کم سابقه تابستان امسال مددی کرد و دوباره بحث در خصوص علت ؛حجم و سطح زلالی و خنکی این میزان اب در حال هدرموضوع گپ و گفت اهالی شد.
با وجود همه اینها موردی از هدررفت اب از ، ارزش خبری و شرایط قرار گرفتن بر خروجی ایرنا را نداشت اگر نسبت ان با شرح وظایف دستگاه های مرتبط قانونی اضافه نمی شدنسبتی که تداعی گر تعبیر خارج از محدوده است.
فرماندار ایوان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آب مورد بحث مربوط به چاهی از کف ملکی شخصی است که با پمپ و به وسیله لوله ای به داخل جوی آب هدایت می شود تا آسیبی به این ساختمان وارد نکند.
احسان اکبری افزود: برنامه ارائه شده برای استفاده از این آب این است که بعد از ایجاد و احداث شبکه فاضلاب شهرستان ایوان که در دست اجرا است آب مورد نظر را به درون شبکه هدایت کنیم.
وی تاکید کرد: در صورت انجام آزمایش بر روی این آب و امکان سالم بودن آن توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، در بخش های مختلف از این آب استفاده های بهینه خواهد شد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ایوان نیز در این خصوص با اشاره به اینکه این شرکت هیچ تعهدی در خصوص هدر رفت این آب ندارد، گفت: متولی امر استفاده بهینه از آن در این حوزه امور آب شهرستان است.
ولی ملکیان با بیان اینکه در پائین دست شهر ایوان چندین مورد از این هدر رفت آب ها وجود دارد، گفت: شرکت آبفای شهرستان ایوان موارد مربوط به شکستی لوله ها و مواردی از این قبیل را بر عهده دارد و این مورد جزو وظایف کاری این شرکت نیست.
رشیدی مدیر امور آب شهرستان ایوان هم در خصوص هدر رفت این آب، شهرداری را متولی اصلی استفاده از این آب دانست و از انجام مصاحبه با خبرنگار ایرنا خودداری کرد.
شهردار ایوان نیز دردر مقابل اعتقاد دارد که : متولی رفع و رجوع این مساله نه شهرداری که شرکت امور آب و فاضلاب شهرستان ایوان است.
هادی رستمی درعین حال اعلام امادگی کرد: در صورت رضایت مالک این واحد مسکونی، از این آب با پرداخت هزینه در بخش های مختلف امورات خود استفاده کند. نتبجه پیگیری خبرنگار ایرنا در خصوص رفع و رجوع هدررفت این اب به این منتج شد که تا انجا که به دستگاه های مورد اشاره مرتبط می شود این آب می تواند بی مزاحمت الی الابد بجوشد و به جوی بریزد و رهگذران بر لب جوی گذر .....
شهرستان ایوان با 55 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب