سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28480
|
18:45 - 1396/05/31
نسخه چاپی

مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام خبر داد؛

اختصاص 10 موکب به بانوان ایلامی در ایام اربعین

اختصاص 10 موکب به بانوان ایلامی در ایام اربعین
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام از اختصاص 10 موکب در ایام اربعین حسینی با بانوان استان برای پذیرایی از زائران حسینی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "کلثوم خلیلوند"، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در نشست بانوان موکب دار استان ایلام و خیرین اظهار کرد: نعمت حضور زائران و استقبال آنان برای زیارت عتبات عالیات از ایلام یکی از بزرگترین ظرفیت های این استان بشمار می رود که باید در توسعه و حفظ آن تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: راهپیمایی اربعین و انتخاب آن برای رسیدن به کربلای معلی از طریق استان ایلام می تواند موجب شناسایی بیشتر استان و یکی از مولفه های مهم برای توسعه ایلام بشمار رود. 
وی ادامه داد: امسال 10 موکب اختصاصی بانوان در شهرستان ها مرزی مهران، دهلران، ایلام و سرابله و ملکشاهی با همت خیرین و بانوان استان برپا می شود که برای نامگذاری آنها از اسامی متبرکه ائمه استفاده خواهد شد.
خلیلوند گفت: به منظور حفظ سلامت زائرین و آمادگی برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی و همچنین حفظ سلامت زوار در ایام اربعین و تداوم خوشنامی ایلام در پذیرایی از زائران دوره های آموزش آمادگی دفاعی با همکاری نیروی انتظامی و بهداشت و محیط زیست با همراهی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.
وی به ایجاد مکان مناسب برای به جا آوردن فرایض دینی نظیر خواندن نماز، قرائت قرآن و دعا و زیارت عاشورا تاکید کرد و گفت: هدف اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین حفظ و تبیین فلسفه نهضت عاشورا در جامعه است به همین دلیل باید آموزه های دینی و فرهنگی ما مورد توجه قرار گیرد.
وی به اطلاع رسانی فرهنگی و تبلیغی مناسب در محل موکب اشاره کرد و افزود: انعکاس خبری فعالیت های انجام شده نقش مهمی در استقبال عمومی مردم برای تردد از مرز بین المللی مهران دارد.
وی خواستار برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در مسیر تردد زوار اربعین شد و گفت: باید ظرفیت ها و قابلیت های این استان در راستای توسعه گردشگری به مردم معرفی شود.
خلیلوند همچنین به شناسنامه دار بودن موکب ها و الزامی شدن صدور کارت شناسایی برای افراد خادم در موکب ها تاکید کرد و گفت: همه افرادی که در موکب ها فعالیت می کنند باید دارای کارت شناسایی باشند و همچنین صدور کارت بهداشت در محل طبخ غذای زائرین و آشپزخانه های موکب ها در حفظ سلامت و مسائل پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه به تشکیل کمیته های فرهنگی، امداد و نجات، درمانی، پشتیبانی و ... در ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: امیدواریم که امسال با توجه به پیش بینی استقبال زائرین برای سفر به عتبات عالیات از مرز مهران تکریم آنان و حفظ سلامت و امنیت زائرین همچون سالهای قبل موجب تداوم خوشنامی ایلام شود.
مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای منتخب زوار برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است که سال قبل بیش از سه میلیون نفر از این مرز تردد داشتند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب