سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28456
|
10:08 - 1396/05/31
نسخه چاپی

بی توجهی به حقوق اساسی مردم؛,

مهران پزشک متخصص زنان ندارد؛ لطفاً به مرکز استان مراجعه کنید!

مهران پزشک متخصص زنان ندارد؛ لطفاً به مرکز استان مراجعه کنید!
نبود «پزشک متخصص زنان» در تنها بیمارستان عمومی شهرستان مهران موجب نگرانی و گلایه بانوان در این شهرستان شده است.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از  آوای مهران ،حدود یک ماه است که شهرستان مرزی مهران پزشک متخصص زنان ندارد و طبق شنیده‌های آوای مهران پزشک متخصص زنان تا پایان شهریورماه در مرخصی استعلاجی به سر میبرد.

تعدادی از بانوان شهرستان مهران در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، خواستار پیگیری و رفع سریع این مشکل شدند که در ادامه می‌خوانید.
یک بانوی مهرانی گفت: هر زمان به بیمارستان مراجعه میکنیم به ما میگویند که باید برای ادامه درمان به مرکز استان مراجعه کرد.
وی افزود: جای تأسف دارد که شهر مرزی مهران با امکانات و زیرساختهایی که دارد پزشک متخصص زنان ندارد.
بانوی دیگر مهرانی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گلایه از مسئولان اظهار کرد: مشکل بزرگ بیمارستان مهران کی قرار است حل شود؛ بیمارستان به این بزرگی پزشک متخصص زنان ندارد، شاید کسی توان مالی رفتن به ایلام را نداشته باشد، آن‌وقت تکلیفش چیست؟.
وی می‌افزاید: نزدیک یک ماه است که پزشک متخصص زنان در مهران حضور ندارد و آن‌وقت هم که بود مسئولیت هیچ کاری را بر عهده نمی‌گرفت؛ بسیاری از بانوان برای رفت‌وآمد به ایلام مشکل دارند و غیر از هزینه اگر اتفاقی در این جاده پرخطر بیفتد چه کسی پاسخگو است؟!.
بانوی دیگر مهرانی با اشاره به اینکه تنها بیمارستان سرخس پزشک متخصص زنان ندارد، می‌گوید: چرا این‌همه هزینه شد که بیمارستان بسازند؛ خانم‌های باردار باید استرس اینکه دکتر نیست رو تحمل کنند ؛ یعنی واقعاً هیچ مسئولی در مهران پیدا نمی‌شود که پیگیر این مشکل بزرگ باشد.
فقدان پزشک متخصص زنان حدود یک ماهی است که بانوان مهرانی را گرفتار مشکلات فراوانی کرده است که گاه این مشکلات با خطراتی نیز همراه بوده است.
بانوی دیگر مهرانی که از روستای چنگوله آمده به خبرنگار آوای مهران ، می‌گوید: کسانی که دستشان به دهانشان می‌رسد، برای رفت‌وآمد به مهران مشکلی ندارند؛ اما قشر ما که هیچ کاری نداریم، تکلیفمان چیست.
شهرستان مرزی مهران که محل رفت و آمد زائران از اقصی نقاط کشور است و سهم زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد، آیا باید زنان زحمتکش آن علاوه بر درد و استرس بارداری و زایمان، استرس رسیدن به بیمارستان ایلام را هم داشته باشند؛ نبود پزشک متخصص زنان در مهران حتی یک روز هم خطرساز است.
متأسفانه بانوان شهرستان مهران برای درمان به علت نبود پزشک متخصص زنان مجبور هستند با هزینه شخصی فاصله حدود 85 کیلومتری تا مرکز استان را طی کنند و در موارد حاد نیز به‌وسیله آمبولانس به ایلام اعزام می‌شوند.
نبود «پزشک متخصص زنان» در شهرستان مهران به یک مسئله اورژانسی تبدیل شده است که هر چه سریع‌تر باید توسط مسئولان مربوطه به‌صورت جدی پیگیری و رفع شود و تأخیر در این مسئله که با سلامتی بانوان این شهرستان ارتباط مستقیم دارد هیچ عذری نمی‌تواند داشته باشد.


انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب