سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28455
|
09:47 - 1396/05/31
نسخه چاپی

گزارش؛

پتک رسوب آب بر سر کولرهای آبی در ملکشاهی

پتک رسوب آب بر سر کولرهای آبی در ملکشاهی
به علت شدت رسوبات آب لوله کشی شهرستان ملکشاهی، کولرهای آبی برای مردم درسر زا و هزینه بر شده اند.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ملکشاهی خبر، شدت رسوبات آب لوله کشی شهرستان ملکشاهی به حدی است که پوشال کولرهای آبی بعد از چند هفته تبدیل به یک تخته سنگ سفت می شود و قابل جرم گیری نمی باشد.

این وضعیت موجب  می شود تا امکان جریان هوای مکشی از بیرون کم شده و به موتور کولر فشار دوچندانی وارد شود و قدرت کارکرد آن هم کم می شود.

با تداورم این وضعیت برای کولرهای آبی، میزان نیاز به سرویس کولر آبی در ملکشاهی بسیار بالا و پرهزینه است و مردم از این راه هم از ضررهای آب لوله کشی شهری بی نصیب نمانده اند.

سوختن پمپ آب کولر، سوختن موتور، تعویض مکرر پوشال و در نتیجه هزینه بالای مصرف برق این کولرها موجب دردسر برای مردم است.

مسئولین که اغلب از کولر گازی استفاده می کنند از این موضوع غافلند و درصدد رفع آن نیستند، مردم هم پول آب، برق، هزینه سرویس کولر می پردازند و هم هزینه تهیه آب شیرین از چشمه های شهرستان برای مصرف شرب.

گویا در این شهر آبرسانی محال شده است و فاصله این شهر با سدچم گردلان 15 کیلومتر است.

دردسر دبه های آب، تانکرهای آب، آب تصفیه کن های خانگی و هزینه تهیه آب شیرین بر دوش مردم است و راه چاره آن در دستان بی تدبیر دولتمردان.

خرید آب تصفیه کن یک ضرورت برای جلوگیری از سنگ کلیه و حفظ سلامتی است، البته به قیمت هنگفت و شاید برای عده ای محال هم باشد.

اگر امروزه جرم کولرها مثل سنگ با پتک هم شکسته نمی شود شاید نشان از سنگدلی برخی مسئولین باشد و شاید نشان از بی تدبیری در این شهر رخ داده باشد.

براساس استانداردهای روز، این آب حتی برای شستشو هم قابل استفاده نمی باشد.

تخفیف جدی هزینه قبض آب، آبرسانی سیار و تسریع در پروژه انتقال آب سدچم گردلان به مرکز ملکشاهی از خواسته های به حق مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب