سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28454
|
09:35 - 1396/05/31
نسخه چاپی

گزارش؛

پلاک قرمزها در خدمت خانواده/تداوم استفاده شخصی از خودروهای دولتی

پلاک قرمزها در خدمت خانواده/تداوم استفاده شخصی از خودروهای دولتی
سو استفاده از خودروهای دولتی به عنوان بیت المال از جمله معضلاتی است که در سایه بی تفاوتی مسئولین این روزها درایوان دیگر به عنوان عرف تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر،امروزه اموال عمومی و دولتی از مصادیق بارز بیت‌المال به شمار می‌آیند، بنابراین وقتی گفته می‌شود بیت‌المال، یعنی اموالی که به همه اقشار جامعه تعلّق داشته و همگان در حفظ و نگهداری آن مسئول‌اند، همان‌گونه که در آن حق نیز دارند به‌عبارت‌دیگر بیت‏المال به مالی گفته می‌شود که مالک خصوصی نداشته و همگان در استفاده از آن سهیم هستند.

 اين روزها شاهد استفاده غیرقانونی و شخصی برخی مديران، مسئولان ادارات شهرستان ایوان از اموال دولتی و بیت‌المال هستيم.

با توجه به اينک اين موضوع در اذهان عامه مردم خوش جلوه نمی‌کند و باعث اعتراض آن‌ها شده است ولی متأسفانه به ‌صورت يک فرهنگ درآمده است كه هرکس مسئول یک نهاد شد، می‌تواند به اشكال مختلف در اموال آن تصرف نمايد.

عینی‌ترین سوءاستفاده از اموال دولتی سوءاستفاده شخصی از خودروهای دولتی است. استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه‌ای از بی‌احترامی به مقررات و قانون است،علی‌رغم نص صریح قانون و تأکید مسئولان مبنی بر عدم استفاده شخصی دستگاه‌های اجرایی از خودروها و امکانات دولتی، متأسفانه شاهد این‌گونه بی‌نظمی‌ها در سطح شهرستان هستیم.

در ساعات غیر اداری نیز اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت بپنداریم که سرنشینان این خودروها در حال انجام مأموریت هستند، اما نمی‏توان پذیرفت در روزهای تعطیل برخی مدیران و یا کارمندان ادارات با استفاده از تعطیلی دستگاه خود و نیز غفلت نهادهای ناظر شهرستان، با استفاده شخصی از اموال دولتی به مهمانی، دید و بازدید و حتی گردش اقدام کنند و کسی نیز آن‌ها را بازخواست نکند.

هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده تردد در خارج از ساعات اداری و بدون برگ ماموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو است.

بعضی از کارکنان ادارات از این وضعیت سوءاستفاده می‏کنند و با خودخواهی اموال دولت را مصادره به مطلوب می‏کنند و از آن بهره برداری شخصی می‏نمایند، بنابراین باید با کارکنان و مديران اداراتی که از قانون سوءاستفاده کرده و موجب خدشه دار شدن حیثیت دستگاه‏ها را فراهم می‏آورند به شدت برخورد شود.

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر نظر شهروندان ایوانی را در این زمینه جویا شده است.

عباسی  از شهروندان ایوانی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه برخی  مسئولان این شهرستان استفاده از اموال دولتی به ویژه خودروهای ادرای برای انجام امورات شخصی به یک امر عادی تبدیل شده و هر روز شاهد جولان این خودروها در ساعات غیر اداری در سطح شهرستان هستیم.

وی افزود: این اقدام آنها علاوه بر قانون شکنی و دست درازی به بیت المال باعث ایجاد فرهنگ های غلط در بین جوامع می شوند چرا که آنها خود الگو هستند و نباید با حرکات و رفتار اشتباه باعث ایجاد فرهنگ های نا به جا و غیر قانونی شوند.

این جوان ایوانی تاکید کرد: ما از مسئولان و به ویژه دستگاه های نظارتی انتظار داریم که با افرادی که از بیت المال سوءاستفاده می کنند برخورد جدی نمایند.

در پایان لازم بذکر است که کاربران زیادی به پایگاه خبری جویزر با ارسال تصاویری از استفاده‌های شخصی برخی مدیران، خواستار انتشار آن‌ها برای جلوگیری از این کارشده‌اند که در صورت ادامه و برخورد نکردن مسئولین ذی‌ربط، این پایگاه خبری به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و تصاویر ارسالی را انتشار خواهد داد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب