سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28445
|
17:24 - 1396/05/30
نسخه چاپی

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد؛

افتتاح هفت کانون فرهنگی هنری ایلام در روز جهانی مساجد

افتتاح هفت کانون فرهنگی هنری ایلام در روز جهانی مساجد
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از افتتاح هفت کانون فرهنگی هنری ایلام در روز جهانی مساجد خبر داد.

حجت‌الاسلام "علی چراغی پور"، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفتگو با خبرنگار دین و مذهبایلام بیدارگفت: 30 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی نامگذاری شده است که در این روز برنامه‌هایی در راستای تکریم و گرامیداشت مساجد در مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است، ابراز کرد: مسجد مسلمانان را همانند قطره‌های آب به همدیگر پیوند می‌دهد و دریایی از اتحاد را به نمایش می‌گذارد که نشان اقتدار و عظمت مسلمانان جهان است و از صدر اسلام تاکنون مساجد منشا حرکات و تحولات بزرگی بوده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد همواره در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی، با حضور اقشار مختلف مردم، موجب پویایی فرهنگی، دینی و اجتماعی در سطح جامعه بوده است.

چراغی پور، در ادامه بابیان اینکه شعار امسال روز جهانی مساجد، مسجد هسته مقاومت، مسجدالاقصی نماد مقاومت است، گفت: افتتاح 7 کانون تازه تأسیس، برگزاری همایش جوانان مسجدی در مناطق مختلف استان به‌ویژه شهر میمه زرین‌آباد، برگزاری مراسم تجلیل از یاوران مساجد شهری و روستایی در استان، ائمه جماعات، هیئت‌امنای مساجد و خادمان مسجد، اهدای قرآن کریم به مساجد جدید التاسیس از برنامه‌های این هفته است.

وی، یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حال حاضر با نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از رشد کمی و کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده و هم‌اکنون 288 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف روستایی و شهری فعالیت دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد امروز به پایگاه‌های مهم فرهنگی و دینی برای حضور جوانان در مساجد تبدیل‌شده‌اند که نقش مهمی در ارائه خدمات فرهنگی و هنری به نسل جوان دارند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب