سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28412
|
08:26 - 1396/05/29
نسخه چاپی

کارشناس مسائل حقوقی:

شفافیت مالی مسئولان، فساد اقتصادی را کاهش می دهد

شفافیت مالی مسئولان، فساد اقتصادی را کاهش می دهد
کارشناس مسائل حقوقی گفت: شفافیت وضعیت مالی مسئولان دولتی در ایجاد و تقویت اعتماد عمومی و پیشگیری از سوء استفاده احتمالی از امکانات عمومی موثر است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا،"جعفر رحمت سرشت"، کارشناس  مسائل حقوقی  گفت: نقش شفافیت وضعیت مالی مسئولان دولتی در ایجاد و تقویت اعتماد عمومی و پیشگیری از سوء استفاده احتمالی از امکانات عمومی و موقعیت‌های حاکمیتی و حسب تکالیف مختلف قانونی، از جمله اصول ۱۴۱ و ۱۴۲ قانون اساسی و قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی مصوب ۹ آبان ۱۳۹۴ است و نیز فرامین موکد رهبر معظم انقلاب که شفاف سازی را شرط فساد ستیزی می داند.

این کارشناس حقوقی اظهار کرد: معرفی اموال باید توسط قانون اجرا شود تا فسادهای اقتصادی در جامعه کاهش یابد و بیت‌المال عادلانه در میان مردم و برای اقدامات ضروری در جامعه مورد استفاده قرار گیرد؛ وزرای پیشنهادی دولت در صورت گرفتن رای اعتماد مجلس، تبدیل به یکی از مقامات تراز اول کشور می شوند و بر اساس قانون مطالبه دارایی های این افراد از وظایف نمایندگان و به واقع تمامی ملت است.

وی افزود: شفاف سازی اموال وزرا و خانواده درجه اول آنان باید قبل از دادن رای اعتماد باشد؛ نه اینکه اول رای اعتماد داده و پس از چند سال به دنبال این موضوع باشیم که فلان وزیر دارایی های خود را از چه راهی کسب کرده و اصلا خانواده وی چه شغلی دارند. با شفافیت در اموال مسئولان کشور و وزرای کابینه دوازدهم، اعتماد عمومی مردم به مسئولین و مقامات افزایش می‌یابد.

رحمت سرشت تاکید کرد: بی‌تردید مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی و بدون مجامله و مسامحه همه مسئولان است و تجربه کشورهای مختلف نشان داده که ایجاد شفافیت پیش نیاز اصلی مبارزه با فساد است.

این کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: اگر اکنون از وزرای پیشنهادی مطالبه ای نشود بی شک در آینده هزینه های بیشتری به نظام تحمیل خواهد. شد. امام خمینی (ره)همواره به این نکته تاکید داشتند که باید پست های حکومتی به افرادی داده شود که از میان کاخ نشینان نبوده و به واقع از بطن جامعه و میان افرادی باشند که با درد اجتماع آشنایی داشته باشند نه اینکه هیچ گاه کوچکترین مشکلی را در زندگی تجربه نکرده باشند.

وی افزود:  ایران اسلامی برای سلامت و حفظ بقای خود نیازمند حضور اشخاصی همچون امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و رجایی هاست که در کل دوران خدمت خشت بر خشت نگذاشتند و همچون ضعیفترین قشر جامعه زندگی کردن که البته این سیره امیر المونین (ع) است.


انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب