سرویس: سیاسی
کد خبر: 28402
|
11:11 - 1396/05/28
نسخه چاپی

برجام موشکی ، تو هم جدید آمریکایی

برجام موشکی ، تو هم جدید آمریکایی
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند، تشدید فشارها و وضع تحریم‌های موشکی می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در مسیری قرار دهد تا برجام موشکی پدید بیاید و از طریق این برجام، ایران محدودیت‌هایی را در این حوزه بپذیرد.

به گزارشايلام بيدار،سردار «یدالله جوانی» مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه درباره تهدیدات و تحریم‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها در خصوص فعالیت‌های موشکی ایران انجام می‌شود، اظهار داشت: باید شناخت درستی از آمریکایی‌ها داشت؛ در گذشته در ایران کسانی تصور می‌کردند که در صورت شروع مذاکره با آمریکایی‌ها به صورت زمان‌بندی و در دوره‌های تعریف شده، روز به روز از حجم فشارها و تحریم‌ها برداشته می‌شود تا جایی که در نهایت تحریمی در کار نباشد.

وی افزود: لذا با همین نگاه بود که برجام هسته‌ای شکل گرفت و آمریکایی‌ها متعهد شدند تحریم‌های هسته‌ای را بردارند و حتی طبق بندهایی از برجام متعهد شدند هیچ نوع تحریم جدیدی را با هیچ بهانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وضع نکنند.

سردار جوانی ادامه داد: اما مشخص شد که آمریکایی‌ها بر اساس اهداف و نیات‌شان به تعهداتشان هم پایبند نیستند و نقض برجام می‌کنند؛ چون تحریم‌های جدیدی را به بهانه موشکی، تروریسم و حقوق بشر وضع کردند و به طور قطع اگر ما به نوعی تلاش کنیم تا بخشی از تحریم‌ها را با آمریکایی‌ها توافق کنیم و تحریم‌ها برداشته شود، آمریکایی‌ها به شکل دیگری تحریم‌ها را تشدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنها تصور می‌کنند که تنها راه امتیازگیری از ملت و جمهوری اسلامی ایران تشدید فشارها است نه کاهش آن‌ها؛ در واقع آمریکایی‌ها با تشدید فشارها به دنبال تغییر در هویت ملی ما هستند؛ آن‌ها می‌خواهند روح مقاومت و ایستادگی را در ملت ایران را از بین ببرند و حتی دفاع ملت ایران از مظلومان و مستضعفان و ایستادگی آن‌ها در برابر ظلم و ستم و ستمکاران را نیز پایان دهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین گفت: اساسا از طریق تحریم‌ها و فشارها به دنبال این هستند تا به وسیله مذاکره و معامله، روح انقلابی‌گری را از ملت ایران بگیرند؛ در واقع آن‌ها به دنبال این هستند که از این طریق به انقلاب اسلامی پایان دهند.

وی تصریح کرد: لذا آنچه که به عنوان روح برجام مطرح می‌کنند معنای آن این است که براساس توافق برجام بایستی به روح برجام عمل کنند و روح برجام را هم تغییر رفتار ایران می‌دانند؛ یعنی ملت ایران باید دچار تغییر و تحول هویتی بشود و بعد تغییر رفتار دهد.

سردار جوانی در ادامه عنوان کرد: آنها تصور می‌کنند در پی هر برجام و معامله‌ای باید فشارها را تشدید کنند تا برجام‌های دیگری به وجود آید، لذا برجام‌های دو، سه و چهار از نظر آمریکایی‌ها یعنی قرار دادن ایران در مسیر عقب نشینی ایران از هویت ملی، انقلابی و اسلامی خود.

وی سپس بیان داشت: بر همین مبنا است که مقام معظم رهبری باب هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را غیر از موضوع هسته‌ای بستند و اجازه نمی‌دهند که چنین مذاکراتی روی دهد؛ البته دلایل آن را هم ایشان بارها و بارها اعلام کردند و اینکه آمریکایی‌ها از طریق مذاکره می‌خواهند ملت ایران را تسلیم خود بکنند و خواست و اراده‌شان را به ملت ایران تحمیل کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: پس وضع تحریم‌های جدید موشکی بر همین اساس است؛ آنها فکر می‌کنند تشدید فشارها و وضع تحریم‌های موشکی می‌تواند جمهوری اسلامی را در مسیری قرار دهد تا برجام موشکی پدید بیاید و از طریق این برجام، جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌هایی را در این حوزه بپذیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بین آحاد مختلف جامعه، نخبگان، جریان‌های سیاسی و مسئولان، این نگاه اجماعی شکل گرفته که تحت هیچ شرایطی نباید بر روی قدرت دفاعی مذاکره و معامله کرد؛ چرا که اساسا هیچ ملت عاقل و هوشمندی با دشمن خودش بر روی عوامل اقتدار و ابزارهای دفاعی معامله نمی‌کند.

سردار جوانی اظهار داشت: لذا تحریم‌های موشکی در واقع نشانه روی بر قدرت دفاعی و اقتدار ملی است؛ اینکه سپاه پاسداران به بهانه حمایت از تروریسم مورد هدف قرار گرفته و تحریم می‌شود، معنای آن این است که دشمنان از این طریق به دنبال آن هستند که عوامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده و دچار ضعف کنند.

وی افزود: لذا وحدت و انسجام داخلی و اجماع بر روی قدرت دفاعی و ضرورت حفظ و تقویت قدرت دفاعی موجب باطل شدن سحر آنها می‌شود.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد