سرویس: اجتماعی
کد خبر: 28359
|
11:50 - 1396/05/26
نسخه چاپی

حجت‌الاسلام غروی تشریح کرد؛

جایگاه بی‌نظیر شهادت در اسلام

جایگاه بی‌نظیر شهادت در اسلام
استاد حوزه علمیه گفت: هیچ احد و بشری را نباید با اهل بیت (ع) مقایسه کرد، امام حسین (ع) پسر امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) بود و برای شهادت اباعبدالله (ع) آسمان ۴۰ شب گریه کرد.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام غروی"،استاد حوزه علمیه ‌اظهار کرد : اگر می‌خواهیم به معرفت خدا برسیم باید به معرفت امام معصوم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: مراد از حکمت معرفت امام (ع) است و هرکسی توفیق امام‌شناسی داشته باشد خیر کثیری نصیبش می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در زیارت امام رضا (ع) و قسمت اذن دخول می‌خوانیم که ای امام رضا (ع) صدای من را می‌شنوی که گناه کردم و نمی‌توانم صدای شما را بشنوم، یعنی امام (ع) حی و زنده است و اینکه تصور شود امام در عالم قدرت ندارد اشتباه است.

غروی با بیان اینکه امام رضا (ع) اعلم الناس است، عنوان کرد: در مجلسی از امام رضا (ع) با 70 لهجه و زبان سؤال پرسیده شد و امام (ع) به همه آن‌ها به خوبی پاسخ داد.

وی با اشاره به اقدامات امام رضا (ع) در راستای نشر معارف الهی گفت: مناظرات و بحث‌های علمی امام رضا (ع) بی‌نظیر است، امام رضا (ع) شجاع‌ترین و باتقواترین است.استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه بی‌نظیر شهادت در اسلام افزود: شهدا آبرو و جایگاه بالایی دارند اما شهدای کربلا دارای جایگاه بی‌نظیری هستند و همانند آن‌ها وجود ندارد.

غروی تصریح کرد: هیچ احد و بشری را نباید با اهل بیت (ع) مقایسه کرد، امام حسین (ع) پسر امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) بود و برای شهادت اباعبدالله (ع) آسمان 40 شب گریه کرد.

وی عنوان کرد: چون امام (ع) را نشناختیم برخی افراد را با اهل بیت (ع) مقایسه می‌کنیم، عالمی که به علم وی شک وجود دارد با امام حسین (ع) مقایسه می‌شود که اقدام اشتباهی است.استاد حوزه علمیه ببا بیان اینکه امام معصوم از حال شیعیان آگاه است، گفت: امام زمان (عج) فرمود از اعمال شیعیان آگاه هستم و هنگامی که ببینیم شیعه ما گناه کند برای وی طلب مغفرت می‌کنم و اگر کار خیر و ثواب کند از خدا برای وی طلب توفیق می‌خواهم.

غروی بیان کرد: اگر انسان بداند امامش می‌بیند گناه در خلوت و شوخی با نامحرم انجام نمی‌‌دهد و در همه حال به یاد خداست و از یاد اهل بیت (ع) غافل نمی‌شود.وی با بیان اینکه حکمت و خیر کثیر معرفت امام است و امام معصوم همیشه زنده است، خاطر نشان کرد: امام حجت خداست و تا امام از ما راضی نشود خداوند از ما راضی نمی‌شود، اگر قبولی ولایت نداشته باشیم نماز و روزه ما مورد قبول رضایت الهی نیست.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب