سرویس: اجتماعی
کد خبر: 28343
|
00:30 - 1396/05/26
نسخه چاپی

رئیس دادگستری شهرستان آبدانان:

افزایش آمار طلاق درآبدانان نگران کننده است

افزایش آمار طلاق درآبدانان نگران کننده است
رئیس دادگستری شهرستان آبدانان گفت: افزاش آمار طلاق و کاهش مسئولیت پذیری بزرگان و معتمدین در جامعه به یک معضل و تهدید نگران کننده اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آبدانان خبر "ابراهیم سزواری"رئیس دادگستری شهرستان آبدانان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: موضوع طلاق آموزه ای با کراهت و مذموم است که به علت مشکلات اقتصادی، بی تفاوتی مصلحان، کم کاری نهادهای فرهنگی و بی توجهی به سنت های کارساز اسلامی در سنوات گذشته بیش از 120 درصد افزایش یافته است.

وی روند افزایش آمار طلاق را بحران ساز توصیف کرد و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی، توسعه مکان های تفریحی، تلاش برای کاهش مشکلات معیشتی، ترویج آموزه های دینی و استفاده از آثار و معنویات شهدا مهم ترین ابزار بازدارنده و کاهش دهنده مشکلات فردی و اجتماعی است که چنانچه بدرستی از آنان بهره گرفته نشود، در آینده با یک بحران بزرگ تحت عنوان طلاق در جامعه روبرو خواهیم بود.
رئیس دادگستری آبدانان تاکید کرد: بخاطر توسعه فعالیت های فرهنگی و گسترش تعاملات اجتماعی ، ترویج معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع) در یکسال گذشه علاوه بر احیای روح گذشت و تعاون در جامعه، آمار سرقت، خیانت در امانت و نزاع های دسته جمعی در شهرستان آبدانان 40 درصد کمتر شده است.
سبزواری یادآور شد: موضوع ضمانت یک ارزش اسلامی و سرمایه اجتماعی است، عموم مردم ، مدیران بانک ها و قضات دستگاه قضایی باید تلاش کنند با برخوردهای قهری با افرادیکه ضمانت معاملات و دعاوی ملکی و حقوقی را پذیرفته اند، پایه این سنت الهی در جامعه سست و کم ارزش نشود.
"مجید عسگری" فرماندار آبدانان در ادامه  گفت: علل و بستر آسیب ها برای کاهش آثار اجتماعی آن باید توسط کارشناسان مجرب بصورت جداگانه شناسایی و برابر فرهنگ، سنت و اشتراکات جمعی آن مناطق برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: ناآشنایی آحاد مردم با جرائم، در دسترس بودن سلاح های سرد و گرم و کاهش آستانه صبر، مهم ترین عامل افزایش جرم در جامعه است که باید با مشارکت و احساس مسئولیت معتمدان و مصلحان بسترهای آن از بین برود.

گفتنی است تعداد طلاق های ثبت شده  سطح شهرستان در سال 94 حدود 40 مورد بوده که این تعداد سال گذشته به 120 مورد افزایش یافته است.


انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب