سرویس: اجتماعی
کد خبر: 28302
|
09:09 - 1396/05/24
نسخه چاپی

وقتی مرغ همسایه غاز می شود؛

فوکوس آموزش و پرورش برای نابودی عکاسان ایلامی

فوکوس آموزش و پرورش برای نابودی عکاسان ایلامی
آموزش و پرورش استان ایلام با در اختیار گذاشتن امتیاز عکس پرسنلی دانش آموزان به یک عکاس خاص عملا صنعت عکاسی در استان را از رونق انداخته است.
گروه اجتماعی ایلام بیدار::بوی ماه مهر و مدرسه نم نمک از راه می رسد و شور و حال آغاز این روزها را می توان در چهره خانواده های و صدالبته دانش آموزان به وضوح دید.
شروع مدارس به خودی خود رونقی به کسب و کارهای مختلف و مرتبط با مدرسه بوده و در این میان نوشت افزارها، لباس فروشی ها و ... از بیشترین درآمد حاصل از مدرسه برخوردار هستند.
یکی از مشاغلی که مستقیم با مدارس ارتباط داشته و عملا تمام دانش آموزان نیز برای تشکیل پرونده با آن سروکار دارند عکاسان می باشند.
برخی از اعضای اتحادیه عکاسان ایلام در تماس با این پایگاه خبری از ظلمی که در این چند سال در حق آنها روا شده پرده برداشتند و خواستار پیگیر از مسئولان اموزش و پرورش بودند.
 
عکس اجباری مقابل لنز غریبه
قدرت قبادزاده نائب رئیس اتحادیه عکاسان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: چندسالی است که آموزش و پرورش بجای حمایت از عکاسان ایلامی با یک شخص غیربومی از کرج قرارداد داشته و عملا تمام عکس پرسنلی دانش اموزان و کارکنان را به این شخص واگذار می کند.
وی افزود: شاید در عمل اسمی هم از اجبار در کار نیامده اما با اعلام مبلغ عکس به خانواده ها در واقع این تفکر در ذهن ایجاد شده که مبلغ ذکر شده اجبار می باشد.
قبادزاده  با ابراز گلایه از آموزش و پرورش در خصوص این اقدام اظهار کرد: این عکاس علاوه بر دانش اموزان ، عکس سایر کارکنان و معلمان را به نوعی بصورت رایگان برداشت می کند.
نائب رئیس اتحادیه عکاسان ایلام بیان داشت: ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که عکس های گرفته شده از کمترین کیفیت لازم برخوردار بوده و با توجه به حجم بالا از مواد اولیه سطح پایین و همچنین چاپگر معمولی استفاده شده و برای همین شاید قیمت تمام شده پایین بیاید اما آن کیفیت لازم را به هیچ وجه ندارد و بعضا خانواده ها برای عکس مجدد به عکاسان ایلامی مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش با این اقدام عملا دست عکاسان ایلامی را در حنا گذاشته و مهمترین درآمد این قشر را که همین عکس های پرسنلی داشن آموزی بوده از آنها گرفته و همین کار باعث شده حتی تعدادی از همکاران اتحادیه که بخش اصلی درآمد آنها همین عکس ها بوده عملا کار را تعطیل کرده و بدنبال تغییر کاربری در شغل خود هستند.
قبادزاده در خصوص پیگیری این موضوع از آموزش و پرورش اظهار داشت: در این سال ها بارهای بار با مدیران و روسای مختلف این اداره اعم از آقایان بارانی، ولدبیگی و سایرین مذاکراتی داشته ایم و حتی اعلام امادگی کردیم که آموزش و پرورش به هر نحوی بخواهد ما در خدمت دانش آموزان هستیم و حاضر به ارائه تخفیفات ویژه نیز هستیم.
نائب رئیس اتحادیه عکاسان ایلام ادامه داد: حتی اعلام کردیم که آموزش و پرورش با معرفی دانش آموزان بی بضاعت ، این اتحادیه آنها را در سطح عکاسان تقسیم کرده و مبلغی نیز از آنها اخذ نخواهد کرد اما گویا علی رغم همه قول ها باز قرار نیست این موضوع فیصله یافته و این فرد غیربومی باز ایلام را منبع درآمد خود می داند.
 
وقتی مرغ همسایه غاز می شود
قبادزاده نائب رئیس اتحادیه عکاسان ایلام  با انتقاد شدید از این اقدامات نسنجیده تصریح کرد: حضور این شخص در این چندسال و تکرار آن به خودی خود مشکوک بوده زیرا هیچگونه مناقصه ای نیز برای این کار صورت نگرفته و اینکه یک عکاس بدون هیچ پشتوانه ای بخواهد سالهای متمادی در حوزه کاری آموزش و پرورش بدون هیچگونه مجوزی تردد داشته باشد با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست و بدون شک یک حمایت ویژه ای در پشت این کار وجود دارد و لازم است آموزش و پرورش نیز جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه شبهه و شایعه ای پاسخگوی این حرکت ناشایست باشد.
قبادزاده در بخش دیگری از صحبت های خود با گلایه از اقدامات شرکت پست نیز بیان کرد: شرکت پست نیز بعنوان متولی کارت ملی نیز کار عکس پرسنلی را در داخل خود اداره انجام داده و این اقدام نیز ظلمی در حق عکاسان ایلامی است.
نائب رئیس اتحادیه عکاسان در پایان گفت: اتحادیه ایلام بیش از 100 عکاس عضو رسمی داشته که هرکدام تعدادی نیرو نیز دارند و عملا بیش از 300 خانوار از این شغل ارتزاق می کنند لذا از مسئولان خواهشمندیم هرچه سریعتر جلوی این اقدامات را بگیرند زیرا مخالف حمایت دولت از تولیدکنندگان و در تضاد با اقتصاد مقاومتی بوده و این اقدام چیزی جز نابودی صنف عکاسان را بدنبال نخواهد داشت.
 
آموزش و پرورش پاسخگو نیست
پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار علیرغم همه پیگیری ها از آموزش و پرورش برای بررسی این موضوع، تاکنون هیچ پاسخی روشن و مستدلی دریافت نکرده و این عدم پاسخگویی در عصر انفجار اطلاعات به رسانه بعنوان یکی از ارکان اصلی دموکراسی خود جای سوال و شائبه برانگیز می باشد.
 
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب