سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 28237
|
09:31 - 1396/05/21
نسخه چاپی

ارشاد اسلامی آبدانان باید جوابگو باشد؛

اینجا 17 مرداد، روز خبرنگار نیست

اینجا 17 مرداد، روز خبرنگار نیست
انتظارای که از متولی تجلیل از خبرنگاران (ارشاد اسلامی) وجود داشت اینکه خبرنگار و خبرنگارنما از هم تفکیک شوند تفکیک که نشدند هیچ، حق فعالان را به غیر فعالان دادند و دوستان و رسانه های مردم پسند را جز خبرنگاران ندانستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آبدانان خبر؛ 364 روز سال، ذهنشان را همانند کمباین می کوبند تا نوشته ای مرقوم فرمایند و دغدغه ای از ذهن پرسش گرشان را جواب دهند بلکه گره ای از گره های کور مشکلات منطقه را به دولتمردان نشان دهند تا آسایش مردم بیشتر فراهم شود.

روز خبرنگار روز قدردانی و تجلیل از زحمات شبانه روزی این قشر بی ادعاست. خبرنگارانی که رابط بین مسوولین و مردمند و گاها مورد اتهام و ناروایی قرار گرفته اند، اما در سالیان متمادی یافته اند برای آسایش مردمشان می بایست سختی کار را هم به جان بخرند و سخنان نادرست برخی را نیز تحمل کنند.

اما رسالت خبرنگار مگر جز آگاهی رسانی اقدامات مفید دولت و بیان مشکلات مردم می باشد؟

چه دلخوشند کسانی که بدون بیمه و به دور از حقوق ثابت ماهیانه، دل به این دریای پرتلاطم داده اند تا علایق دیرینه خود که همان بیان دغدغه های مردنی است را به گوش مسوولین برسانند اما در این راه سخت، چه کسی قدردان زحمات آنان است؟ به راستی متولی این مهم کیست؟
خبرنگاران در کجای این دستگاه عریض و طویل دولتی قرار دارند؟

استان ایلام که یدک محرومیت را با خود می کشید به لطف حضور همین خبرنگاران، دغدغه ها و مطالبات مردمی را به گوش پایتخت نشینان رساندند بلکه قطار توسعه استان به حرکت درآید.
و اما شهرستان آبدانان که یکی از شهرستان های پر افتخار استان هم از لحاظ نیروی کارآمد است بیش از 10 خبرنگار دارد. هرچند در ابتدا باید حساب خبرنگاران فعال را از افراد خبرنگارنما حدا دانست اما مگر خبرنگاری چه دارد که برخی ها برای برچسب خبرنگار بودن خود را به آتش می زنند تا رسانه ای را به نام خود معرفی کنند اما دریغ از یک خبر در سال. این خبرنگارنماها گویا عاشق اسم خبرنگاری و پرستیژ آن شدند و هیچ وقت به خود زحمت نمی دهند تا قلمی بچرخانند و مشکلی را بازگو کنند.
و اما برگردیم سراغ مدیران محترم پر ادعایی که 364 روز سال را به دنبال دیده شدن توسط خبرنگارانند اما روز خبرنگار را به راحتی از یاد خود برده اند. مسوولین محترمی که زمانیکه نیاز به اطلاع رسانی دارند و برای ثبات خود دست به دامان خبرنگاران می شوند تا شاید صندلی نرم و راحت ریاست را از آنان نگیرند.
این مدیران همان هایی هستند که روز خبرنگار به خود زحمت حتی یک پیام تبریک را نمی دهند. این ها همان هایی هستند که برای پیشبرد کار خود بارها و بارها به دنبال انتشار خبری هستند تا مردم "به به" و "چه چه" کنند.

مدیری که روز خبرنگار را از یاد خود برده ای، آیا وقت آن نشده زحمات سالانه خبرنگاران را ببینی؟

جالب است بدانید برخی مدیران که روزانه خود را برای دیده شدن به هر در و دیواری می زنند، در روز خبرنگار می گویند متولی تجلیل از خبرنگاران ما نیستیم و به ما ربطی ندارد که خبرنگاران اخبار ما را پوشش داده اند. و اما برخی مدیران دیگر نیز با کمال خونسردی تمام، تجلیل از خبرنگاران را مخصوص خواص می دانند. و برخی دیگر که اصلا بیلان کاری نداشته اند، از برگزاری نشست خبری هراسانند.

انتظار خبرنگاران زحمت کش این شهر تنها احترام است نه تجلیل. مدیر محترمی که حاضر به ارسال یک پیام تبریک هم نیستید، حداقل خود را به بیراهه نزنید.
اخلاق حرفه خبرنگاری اجازه نمی دهد وگرنه کاش میشد نام اداراتی که زحمات خبرنگاران را زیر سوال بردند و با توهین، آنان را آزرده خاطر کردند گفته می شد.

و در پایان انتظاراتی که از متولی تجلیل از خبرنگاران (ارشاد اسلامی) وجود داشت برآورده نشد. چرا گه قرار بود خبرنگار و خبرنگارنما از هم تفکیک شوند. تفکیک که نشدند هیچ، حق فعالان را به غیر فعالان دادند و دوستان و رسانه های مردم پسند را جز خبرنگاران ندانستند.

ارشاد اسلامی آبدانان باید جوابگو باشد.


انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد