سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27930
|
08:30 - 1396/05/08
نسخه چاپی

در آستانه اربعین صورت گرفت؛

سنگ اندازی سیاسی علیه مرز مهران

سنگ اندازی سیاسی علیه مرز مهران
متاسفانه سنگ اندازی دولت در خصوص موضوع اربعین و ایلام کلید خورده و همانند سال های گذشته این بی مهری ها در حال افزایش است.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ایلام پویا، "امیر جعفرپور" مدیر کل دفتر حمل‌ و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارداشت: طرح ویژه اربعین حسینی از 5 آبان ماه آغاز و تا 26 آبان خاتمه می یابد.

وی با اشاره به اینکه 100 روز تا آغاز اربعین باقی مانده است، افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری مراسم اربعین در ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام شده و امسال نیز همانند سال‌های گذشته خدمت رسانی به زوار را خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد:‌ امسال 4 مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه برای عبور زائران اربعین حسینی پیش بینی شده و با توجه به امنیت کامل در مرز خسروی، در حال حاضر این مرز بهترین و مناسب ترین پایانه مرزی برای رفت و آمد زئران کربلا محسوب می‌شود.

وی افزود: پارکینگ‌هایی در پایانه های مرزی از جمله قصرشیرین(قبل از مرز خسروی)، شهر مهران( نزدیکی مرز مهران)، خرمشهر( مرز شلمچه) و بستان(مرز چذابه) برای زائران اربعین حسینی تعبیه شده و آن‌ها می‌توانند وسایل نقلیه خود را در این محل ها پارک کنند.

جعفرپور در پایان عنوان کرد: توقفگاه های واقع در پایانه های مرزی با نصب تابلو و بالن هوشمندسازی می‌شوند تا زائران پس از بازگشت به راحتی امکان یافتن خودروی خود را داشته باشند، همچنین برای این توقفگاه ها وسایل روشنایی نیز پیش بینی شده است. 

 

در خبر فوق متاسفانه مشاهده می شود که سنگ اندازی دولت در خصوص موضوع اربعین و ایلام کلید خورده و همانند سال های گذشته این بی مهری ها در حال افزایش است.

باید به آقای "جعفر پور" مدیر کل دفتر حمل‌ و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور متذکر شد که شما می خواهید مرز خسروی را معرفی کنید حرفی نیست اما با این تیتر که "مرز خسرویامن‌ترین مسیر برای رسیدن به کربلا" است ناخواسته سایر مرزها را نا امن جلوه داده اید و اشکال فراوانی ایجاد کرده اید.

البته قصه مرز مهران و اربعین سر دراز دارد و همه مردم سال گذشته مشاهده کردند که جناب وزیر کشور و برخی از سیاسیون چه مشکلاتی را برای ایلام و مهران ایجاد کردند که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بارها در این خصوص موضع گیری کرده و به وی تذکر جدی دادند.

سال گذشته در رسانه ملی بارها از مردم خواسته شد که از ایلام تردد نکنند و یا به صورت مصاحبه و به صورت زیرنویس به مردم گفته می شد که مرز بسته است؛ در حالی که اینگونه نبود و مرز مهران در حقیقت، امن ترین، نزدیکترین و دارای بهترین نوع خدمات صلواتی مردمی به زائران حسینی (ع) به گفته خود زائران بود.

هدف و آمال همه ملت ایران، زیارت حداکثری و بدون مشکل کلیه شهرواندانی است که قصد زیارت دارند و مردم و مسئولین ایلامی هیچگونه مشکلی با مرز خسروی، شلمچه و چذابه ندارند اما با تفاوت نوع نگاه مسئولین و سنگ اندازی های آنها مشکل دارند که سال گذشته در حالی که هیچگونه مشکلی در مرز نبود بسیاری را که از راه های دور به قصد زیارت آمده بودند، به خاطر همین نوع اظهار نظرها و بدون هیچ دلیلی برگشت داده واز فضیلت زیارت باز داشتند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب