سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27857
|
10:45 - 1396/05/04
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

طرح دوفوریتی مجلس در تقابل با وضع تحریم های جدید در دستور کار قرار می گیرد/ امریکا همیشه غیرقابل اعتماد است

طرح دوفوریتی مجلس در تقابل با وضع تحریم های جدید در دستور کار قرار می گیرد/ امریکا همیشه غیرقابل اعتماد است
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس در مقابل این اقدام امریکا طرح دو فوریتی را در دستور کار خود در هفته اول بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار خود قرار داده که علاوه بر وضع تحریم های جدید، نسبت به اقدامات خصمانه امریکا در قبال حقوق بشر، بی ثباتی در منطقه و استفاده از تروریسم در این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

"جلال میرزایی"، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص تحریم های جدید امریکا علیه ایران که با عنوان "مادر تحریم ها" به تصویب رسیده است، گفت: لابی های صهیونیست ها و کشورهای مرتجع عرب منطقه در راستای ایران هراسی موجب شده تا آمریکا تحت تاثیر این لابی ها قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: سیاست های امریکا تحت تأثیر این لابی ها بوده و آنچه باید بیشتر بر روی آن تأکید داشت اینکه امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نبوده و نهایت تلاشش بر این بود یا رژیم ایران را تغییر دهد و یا اینکه ایران را تحت فشار قرار دهد تا از سیاست های خود دست بکشد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه امریکا تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست، افزود: تحریم های جدید امریکا باید مورد بررسی ویژه قرار گیرد و آنچه که منافع ملی ما حکم می کند براساس آن تصمیم گرفته شود و مبنا به جای احساسات باید براساس عقلانیت باشد.

میرزایی ادامه داد: ترامپ به دنبال این است که ایران با نقض برجام هزینه این نقض را پرداخت کند تا اروپا را با خود همراه کند لذا با درایت حکیمانه ای که مقام معظم رهبری دارند و بیداری دولت این بهانه به امریکا داده نشده و اگر امریکا برجام را نقض کند بایستی هزینه نقض برجام را خود امریکایی ها پرداخت کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در قبال این موضوع با صبر و حوصله حرکت کرد و احساسات را کنار گذاشت و اگر بخواهیم واکنشی در این زمینه داشته باشیم باید با تدبیر باشد و جوانب مختلف کار در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مجلس در مقابل این اقدام امریکا طرح دو فوریتی را در دستور کار خود در هفته اول بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار خود قرار داده که علاوه بر وضع تحریم های جدید، نسبت به اقدامات خصمانه امریکا در قبال حقوق بشر، بی ثباتی در منطقه و استفاده از تروریسم در این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس عنوان کرد: همچنین در این راستا قرار است افرادی که به ناحق نامشان در فهرست تحریم های اقتصادی نیز قرار گرفته در این خصوص تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب