سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27842
|
13:46 - 1396/05/03
نسخه چاپی

مدیر کل اوقاف ایلام در نشست خبری عنوان کرد؛

تشریح ویژه برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه ایلام

تشریح ویژه برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه ایلام
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ویژه برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان ایلام را تشریح کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "حسن شهیدی"، مدیر کل اوقاف و  امور خیریه استان ایلام در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت آغاز دهه کرامت اظهار کرد: با پرداخت ماهیانه سه میلیون ریال برای هر نفر از سوی اوقاف و امور خیریه (معادل 70 درصد حق بیمه)، 180 نفر از خادمان ثابت مساجد استان بیمه شدند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 500 خادم در بقاع متبرکه و مساجد این استان افزود: از این تعداد 180 نفر خادم ثابت هستند که بیمه برای آنها برقرار شد ولی باقی این افراد خادم های افتخاری هستند.
حجت الاسلام شهیدی از صدور حکم عضویت 120 نفر از این افراد در هیات امنای بقاع متبرکه نیز خبر داد و تاکید کرد: فراخوان جذب خادمان افتخاری در بقاع متبرکه با هدف مشارکت مردم در نگهداری و حفاظت از زیارتگاه های ارائه شده است.
وی همچنین به دهه کرامت و برنامه های این اداره کل برای این ایام اشاره کرد و گفت: غبارروبی زیارتگاه ها و برگزاری جشن های میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفته است. 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان علی صالح(ع)، سید حسن(ع) و سید محمد عابد(ع) با حضور کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت نیز خبر داد. 
وی همچنین با اشاره با برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان در روز چهارم مرداد یادآور شد: این مسابقات با حضور 106 برگزیده مرحله شهرستانی در 11 رشته از جمله حفظ، تحقیق، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی ویژه خواهران و برادران برگزار می شود. 
حجت الاسلام شهیدی همچنین از برگزاری آزمون معارف قرآن کریم در 19 مرداد با حضور یک هزار و 200 شرکت کننده خبر داد و گفت: برگزیدگان این مسابقات و مسابقات قرآنی به مرحله کشوری که شهریور امسال در آذربایجان غربی برگزار می شود، راه می یابند. 
وی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در بقاع متبرکه این استان از جمله ساخت گنبد، محوطه سازی، ساخت زیارتگاه، کاشی کاری و تهیه طرح جامع امامزادگان افزود: امسال احداث سرویس بهداشتی برای شش بقعه متبرکه در دستور کار قرار دارد. 
وی بدون اشاره به میزان درآمدهای بقاع متبرکه اضافه کرد: 40 درصد درآمد بقاع متبرکه در این استان برای اجرای کارهای عمرانی و مابقی نیز برای کارهای جاری، فرهنگی این اماکن متبرکه هزینه می شود. 
حجت الاسلام شهیدی با اشاره به درآمد رقبه های موقوفات در این استان گفت: پارسال تعداد زیادی از مستاجران این اماکن از پرداخت وجوه معوقه خود امتناع کردند که با پیگیری از طریق دادگاه مطالبات وصول شد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد