سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27806
|
08:39 - 1396/05/03
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ایلام در گفتگو با ایلام بیدار:

پیام حضرت معصومه (س) به دختران رعایت حجاب و عفاف است/ ولایت پذیری مهمترین ویژگی حضرت معصومه

پیام حضرت معصومه (س) به دختران رعایت حجاب و عفاف است/ ولایت پذیری مهمترین ویژگی حضرت معصومه
امام جمعه موقت ایلام گفت: پیام حضرت معصومه به دختران این است که نجابت شان را براساس آموزه های دینی حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین "وعد مرادبیگی"، امام جمعه موقت ایلام و رئیس حوزه های علمیه استان در گفتگو با خبرنگار دین و مذهبایلام بیداردر خصوص شخصیت و کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) فرزند امام کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است که درباره این بانوی گرانقدر مسائل بزرگی عنوان شده است.

وی اظهار کرد: علما با تاسی از ائمه اطهار جایگاه ویژه ای برای حضرت معصومه (س) قائل هستند؛ جالب اینکه لقب معصومه را خود حضرت امام رضا (ع) به ایشان دادند و این خود نشان از جایگاه بالا و بلند این بانوی گرانقدر دارد.

امام جمعه موقت ایلام افزود: در احادیثی نیز امده است که هر کس حضرت معصومه را در قم زیارت کند بامعرفت داخل بهشت می شود و یا در حدیثی دیگری آمده است که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

مرادبیگی ادامه داد: احادیث ذکر شده نشان می دهد که زیارت حضرت معصومه (س) با دخول در بهشت برابری می کند و این خود نشان از جایگاه ویژه ایشان است و کسی که براساس این معرفت حضرت را زیارت کند اهل بهشت و صلح و آرامش است و رنگ خدایی پیدا می کند.

وی وجود بارگاه ایشان در قم را باعث خیر و برکت دانست و گفت: وجود بارگاه این حضرت در شهر قم عظمت بسیاری به این شهر بخشیده و امروزه قم مرکز ام القرای اسلام شده است به طوری که فرزندانی همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و سایر بزرگان دیگری را در خود تربیت کرده است.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: امروزه قم به یک چالش بزرگ برای دشمن و یک پشتیبان قوی برای دوست تبدیل شده و این از برکت حضرت فاطمه معصومه (س) است.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام عنوان کرد: از انجا که این روز بعنوان روز دختر نیز نامگذاری شده لذا پیام حضرت معصومه به دختران رعایت حفظ حجاب و عفاف است و اینکه نجابت شان را براساس آموزه های دینی حفظ کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه معصومه، مهمترین ویژگی ایشان را ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: حضرت چه قبل و چه بعد از هجرت امام رضا (ع) برای تقویت بخشی بر جریان ولایت تلاش های زیادی کرد و همه ما باید بر روی این ویژگی حضرت اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب