سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27741
|
07:24 - 1396/05/01
نسخه چاپی

یک روزپس از اعتراض کشاورزان دره شهر به استاندار؛

فرماندار دره شهر: مشکل آب خروجی سد سیمره پیگیری می شود

فرماندار دره شهر: مشکل آب خروجی سد سیمره پیگیری می شود
فرماندار دره شهر گفت: حل اين مشكل نيازمند به اجراي راهكارهاي علمي و فني ، احداث ديوار ساحلي واحداث سد تنظیمی مي باشد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، روز گذشته در سفر "محمدرضا مروارید" استاندار ایلام به دره شهر نماینده کشاورزان خبره دره شهر به خروج بی برنامه آب سد سیمره که باعث نابودی پمپاژها و به تبع ان زمینهای کشاورزی حاشیه این رودخانه شده اعتراض خود را در مراسم کلنگ زنی طرح ابیاری تحت فشار منطقه هوره کول این شهرستان اعلام کرد.

یک روز بعد از این اعتراض "علی اکبر شفیع زاده" در گفتگویی این سد را يك پروژه ملي دانست و گفت: سد سیمره در كنار فوايد بيشمار آن بعضاً در مورادي مشكلاتي براي بهره برداران كشاورزي حاشيه رودخانه سيمره ايجاد كرده است.

وی اظهارکرد: كنترل تنظيم خروجي ميزان آب خروجي این سد تحت اختيار مديريت وزارت نيرو بوده كه بر اساس برنامه زمانبندي و نيازهاي موجود در جهت تأمين برق پايدار و تغذيه حوزه هاي پايين دست سد اقدام به رها سازي آب خروجي مي نمايد.

شفیع زاده افزود: اين امر که در مواردي  باعث خسارت به ايستگاههاي پمپاژ حاشيه رودخانه سيمره شده رفع آن همواره مورد توجه مسئولين استاني و شهرستان بوده است.

وي تصریح کرد: حل اين مشكل نيازمند به اجراي راهكارهاي علمي و فني مانند تجمیع ایستگاههای پمپاژ، آبیاری ثقلی از مخزن سد، لوله کشی و کانال کشی، احداث ديوار ساحلي واحداث سد تنظیمی مي باشد.

نماینده عالی دولت در دره شهر با اشاره به پیگیریهای استاندار ایلام یادآورشد: در این راستاي نشست هاي مختلفي در شهرستان با حضور معاون اجرايي سد سيمره، كشاورزان حاشيه رودخانه، معاون عمراني استاندار، نماينده حوزه جنوبي استان و رئيس كمسيون عمراني مجلسبرای رفع این مشکل برگزار شده است.

وی افزود: اين پيگيريها منجر به دستور وزارت نيرو مبني بر رها سازي حد ايمن آب خروجي به ميزان 180 متر مكعب بر ثانيه جهت جلوگيري از ورود خسارت به ايستگاههاي پمپاژ حاشيه این رودخانه شد.

 فرماندار تصريح كرد: مسئولين وزارت نيرو ،استان و شهرستان به دنبال راهكارهاي اصولي و علمي با توجه به نياز به نيروي برق از يك طرف و بحث معيشت بهره برداران كشاوزي در شهرستان هستند .

وي با اشاره به درخواست كشاورزان از استاندار مبني بر رفع اين مشكل گفت: دو هفته پيش در جلسه با وزير نيرو با استاندار ایلام مصوب شد ظرف سه ماه كارهاي مطالعاتي ايستگاههاي پمپاژ حاشيه سد سيمره جهت تجميع كردن انجام گيرد .

شفیع زاده افزود: با پيگيريهاي مسئولان استان و شهرستان برنامه هاي اجرايي و علمي در جهت رفع اين مشكل در دست اقدام مي باشد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد