سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27739
|
08:08 - 1396/05/01
نسخه چاپی

گزارش؛

نارضایتی مردم از بوی تعفن جوی های آب/ معضلی که سلامت مردم را تهدید می کند

نارضایتی مردم از بوی تعفن جوی های آب/ معضلی که سلامت مردم را تهدید می کند
با رسیدن فصل گرما و افزایش دمای هوا، بوی ناشی از فاضلاب در بخش هایی از شهر مردم را کلافه کرده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آبدانان خبر؛ با رسیدن فصل گرما و افزایش دمای هوا، بوی ناشی از فاضلاب در بخش هایی از شهر مردم را کلافه کرده است.

مردم می گویند، شدت بوی تعفن  در بعضی از مناطق به حدی است که علاوه بر ساکنان محل، حال هر رهگذری را نیز برهم میزند.

اگرچه افزایش دمای هوا تاثیر بسیاری در ایجاد بوی تعفن فاضلاب ها دارد اما عمده ترین عامل ایجاد این شرایط، انباشت زباله ها، عدم لای روبی مناسب و به موقع جوی ها و سکون آب است که باعث ایجاد لجن و اتساع بوی نامطبوع از آن می شود.

علی شیخی یکی از ساکنین محله سراب آبدانان  گفت:بوی تعفن ولجن کانال فاضلاب همه منطقه را فرا گرفته و ما که ساکنین این منطقه بسیار رنج میبریم !
وی افزود: یک تانکر آب چقدرهزینه دارد که این کانال ازعید نوروز تا الان پراز لجن است و متاسفانه شهرداری ابدانان بی تفاوت بوده وسلامتی شهروندان را به خطر انداخته است .

این شهروند آبدانانی بیان داشت: سطل آشغالهای فلزی که هر رهگذری ازکنار آنها  رد میشود بخاطر بوی بدی که از آنها خارج می شود باعث رنجش و ناراحتی ساکنین و رهگذران شده است بنابراین اگر امکان شستشویی آنها وجود ندارد آنها را جمع آوری کنند.

یکی دیگر از ساکنین شهرک شهید رجایی اظهار داشت : چهار سال پیش شوراهای قول مساعدت دادند که به این منطقه رسیدگی کنند اما هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده اند.

وی با ابراز ناراحتی از بد قولی شهرداری افزود: مردم از شهرداری به عنوان اصلی ترین ارگان خدمات رسان شهری که وظیفه رسیدگی به وضعیت بهداشت سطح شهر، معابر و کانال های فاضلاب شهری را برعهده دارد انتظار دارند که این وظایف را به بهترین شکل انجام دهد.

مردم از شهرداری انتظار دارند با وجود کثرت مشکلات شهری و شاید کمبود نیروی انسانی به مشکلات آنها رسیدگی شود و با برنامه ریزی مدون همانگونه که به صورت هفتگی جوی های آب و کانال های معابر اصلی لای روبی می شوند این معابر را نیز نظافت و لای روبی کنند.
چرا که سلامت همشهریان از مهم ترین اولویت ها بوده و در این خصوص هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست خصوصا که این شرایط، باعث رشد و تکثیر انواع میکروب ها، ویروس ها، حشرات و حیوانات موذی مانند سوسک و پشه می گردد.

متخصصان بهداشت و محیط معتقدند که میکروب های موجود در جوی آب ها می توانند بطور مستقیم از طریق لباس، اعضای بدن و نیز کودکانی که در مجاورت این محل ها مشغول بازی هستند وارد محیط زندگی افراد شوند یا به صورت غیر مستقیم از طریق حشرات و حیواناتی که در این محل رشد می کنند به خانه راه یابند و انواع بیماری های عفونی و گوارشی را در افراد ایجاد نمایند.


انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد