سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27663
|
10:16 - 1396/04/27
نسخه چاپی

اصلاح طلبان خواستار برکناری استاندار ایلام شدند

تغییر مروارید؛جبران ناکارآمدی یا رضایت سهم طلبان

تغییر مروارید؛جبران ناکارآمدی یا رضایت سهم طلبان
رفتار محمد رضا مروارید در طول 4 سال گذشته در راس مدیریت استان ایلام بسیار پر حاشیه بوده و وی گاهی از اصلاح طلبان افرطی نیز افراطی تر بود،از حمله به شورای نگهبان گرفته تا فتنه ندانستن رخدادهای سال 88،اما چرا اصلاح طلبان خواستار تغییر وی می شوند پاسخی جز زیاده خواهی و کسب قدرت نمی توان یافت.

گروه سیاسی ایلام بیدار:این روزها در حالی که درگیریهای سیاسی میان طیف‌های مختلف جریان اصلاحات و اعتدال بر سر چینش کابینه دوازدهم بالا گرفته است، این سوال اساسی مطرح است که آیا دولت جدید آقای روحانی با هدف جبران ناکارآمدی های دولت یازدهم بخصوص در حوزه اقتصاد بسته خواهد شد یا کسب رضایت طیف های مختلف این اردوگاه، ملاک تصمیم شده و دولت دوازدهم را عملاً به شرکت سهامی تبدیل خواهد کرد؟

سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم با طرح این مدعا که روحانی با حمایت و تلاش‌های این جریان مجدداً منتخب مردم شد ، همچنان یکی از پر بحث‌ترین موضوعات در محافل رسانه‌ای و سیاسی است. موضوعی که پس از دیدار عارف با روحانی و اطلاع وی از ترکیب کابینه رنگ جدی تری به خود گرفت، آنجا که لیست کابینه به مذاق عارف خوش نمی‌آید و ظاهراً اصرارهای وی هم تأثیرگذار نیست و همین موضوع باعث شد که وی اختلافش با روحانی را رسانه‌ای کند.

چرا که تنها چند روز پس‌از این دیدار بود که عارف با حمله به روحانی، روزهای انتخابات و پیش از آن را برای وی یادآوری کرد و گفت: در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ ستم‌خواهی نخواهیم داشت. انتظارمان از روحانی این است با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند.

در کنار اختلافات به وجود آمده در راس هرم اصلاح طلبان با رئیس جمهور منتخب،شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استانها و بخصوص استان ایلام نیز بیکار ننشسته و از روزهای قبل سهم خواهی خود را آغاز و هر روز برای دستیابی به کرسی های مدیریت استان تلاش می کنند.

آنها در اولین اقدام خود توانستند،معاون ستاد روحانی در ایلام را بر کرسی مدیر کلی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بنشانند و همین موضوع باعث شد تا توان خود را برای کسب سایر کرسی های مدیریتی دو چندان کنند،اما مخالفت های محمد رضا استاندار ایلام با زیاده خواهی های شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان ایلام باعث شد تا این شورا اینبار سراغ  خود او بروند و خواستار تغییر وی شوند.

در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام،اکثریت حاضران در جلسه رای به تغییر مروارید دادند تا نشان بدهند برای کسب کرسی های قدرت با کسی شوخی ندارند.

همچنین، جلال میرزایی رئیس ستاد روحانی در استان ایلام و نماینده اصلاح طلب استان ایلام در مجلس در نشست هم اندیشی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور با شورای اصلاح طلبان استانها ضمن انتقاد از استاندار ایلام گفت:در دولت یازدهم استانداری انتخاب شده که بجای اینکه از اصلاح طلبان استفاده کند از دوستان دوران دبیرستان و یا از نیروهای سفارشی بعنوان معاون و مدیر استفاده کرده و تکرار این حرکت باعث کاهش اعتماد عمومی به دولت خواهد بود.

وی ادامه داد:شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام بحث مدیریت استان را دارند و برای حفظ سرمایه های اجتماعی،باید روی اینها که مسائل مهمی هستند تمرکز کنیم.

این تصمیم اصلاح طلبان و انتقادات جلال میرزایی، به مذاق رسانه ها و کانال های تلگرامی که در چند ماه اخیر حمایت های گسترده استانداری ایلام را در پشت سر خود می بینند نیز خوش نیامده و بلافاصله به انتقاد از تصمیم گرفته شده پرداختند.

 رفتار محمد رضا مروارید در طول 4 سال گذشته در راس مدیریت استان ایلام بسیار پر حاشیه بوده و وی گاهی از اصلاح طلبان افرطی نیز افراطی تر بود،از حمله به شورای نگهبان گرفته تا فتنه ندانستن رخدادهای سال 88،اما چرا اصلاح طلبان خواستار تغییر وی می شوند پاسخی جز زیاده خواهی و کسب قدرت نمی توان یافت،جایی که در آن هیچ خیر و برکتی برای مردم وجود ندارد و باز هم این مردم زجر کشیده ایلام خواهند بود تا چوب ندانم کاری هواداران میز و قدرت را بخورند،مردمی که در چهار سال گذشته در برابر فشارهای گسترده اقتصادی مقاومت کردند و علیرغم رکود بی سابقه در اقتصاد کشور باز هم به روحانی رای دادند تا شاید اینبار وی بتواند به شعارهایی که در چهار سال اول فقط در میدان حرف عملی شدند اینبار در میدان کار و عمل به بار بنشینند تا شاید گره ای کوچک از مشکلات آنها حل شود.

رخدادهای اخیر و اختلاف اصلاح طلبان و سهم خواهی آنان نشان می دهد که در چهار سال آینده به مانند سالهای قبل هیچ تغییر ملموسی در روند توسعه استان به وجود نخواهد آمد و فقط عده ای که سودای مدیریت دارند به آرزوی خود خواهند رسید.

حال باید منتظر ماند و دید آیا تغییرات در کابینه فعلی و مدیریت استانها به نحوی خواهد بود که ضعف کارآمدی دولت را جبران کند یا پدرخوانده‌ها و سهم‌طلبان را راضی؟!

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد