سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27645
|
07:37 - 1396/04/26
نسخه چاپی

مردم سیروان در انتظار تحقق وعده های مسئولین؛

مسافرانی که به مقصد نمی رسند

مسافرانی که به مقصد نمی رسند
مردم سیروان که اکثر روزها شاهد حوادث ناگوار جاده ای هستند منتظر تحقق وعده های مسئولین جهت تعریض و تکمیل جاده های این شهرستان هستند.

به گزارشايلام بيداربه نقل از سیروان نوین؛ امروزه تعداد تصادفات جاده ای در استان ایلام و مخصوصا شهرستان سیروان به طور محسوسی رو به افزایش است، بطوری هر دو یا سه روز یکبار شاهد حوادث رانندگی هستیم، و در نتیجه اینها خسارتهای مالی ناشی از آنها که بر خانواده ها تحمیل می شود بسیار بالا بوده و با توجه به اینکه خسارتهای مالی و جانی روانی و اجتماعی در مواردی غیرقابل جبران می باشد، ضرورت دارد به منظور جلوگیری از خسارت تصادفات رانندگی راه کارهای موثری به اجرا گذارده شود.

به عقیده کارشناسان واژگونی خودرو به اندازه یک میلی ثانیه طول می‌کشد و این میلی ثانیه شاید زمانی باشد که راننده با سرعت زیاد در حال حرکت است، یا برگشته تا به فرد کناری خود لبخندی بزند و یا میوه پوست کنده‌ای را از دست او بگیرد؛ در آنی وارد شانه خاکی جاده می‌شود و بعد دیگر کسی چیزی حس نمی‌کند به غیر از غلطیدن یک اتومبیل در کنار جاده و خلق صحنه های غمناک و تاسف بار.

شهرستان سیروان با وجود جاده های خطرناک و نامناسب، از حادثه خیز ترین جاده های استان ایلام است و تاکنون شاهد بروز تصادفات ناگوار و مرگبار فراوانی بوده که در نهایت به جاده مرگ شهرت پیدا کرده است، جاده ای که همچنان در کمین مسافران است و با تصادفاتش خیلی از خانوادها را به علت از دست دادن عزیزانشان داغدار و سیاه پوش کرده است.

وجود پیچ های زیاد، عدم حفاظ و شانه خاکی، عرض کم جاده، کیفیت پایین جاده، ضعف موارد ایمنی و عدم رعایت اصول راهنمایی و رانندگی از عوامل مهم در بروز تصادفات در این جاده به شمار می رود؛ بطوری که هر نوع تصادفی در آن اتفاق افتاده است.

این شهرستان با توجه به دارا بودن نقاط تفریحی و گردشگری فراوان و محصولات کشاورزی متنوع و همچنین تردد مسافران در ایام مختلف سال، نیازمند کیفی سازی، توسعه جاده ها و ایمن سازی راه ها است. اما از لحاظ راه و جاده هنوز با مشکلات فراوانی روبروست که شاید با نوشتن این چند سطر قابل بیان نباشد چرا که گفتن از راه های شهرستان سیروان همانند جاده کم عرض و پیچ های تند و خطرناکش بسیار دشوار است.

اهالی این شهرستان اعتقاد دارند یکی از اقداماتی که بایست بعد از تأسیس شدن شهرستان سیروان بلافاصله انجام و مورد پیگیری جدی مسئولین قرار می گرفت، مشکلات مربوط به راههای غیراستاندارد آن است که متاسفانه هنوز هم بعد گذشت چند سال از ارتقاء بخش به شهرستان به قوت خود باقی مانده و تغییرات چندانی صورت نگرفته است و هنوز نصف بیشتر راه های ان دست نخورده باقی مانده و معلوم هم نیست تا کی این انتظار بطول می انجامد و حق مردم ادا خواهد شد.

 

جاده سه راهی کارزان تا لومار که به طول 35 کیلومتر می باشد، دارای عرض کم، پیچ های تند و پی در پی و نقاط حادثه خیز فراوان است که نیازمند توجه ویژه می باشد چرا که تنها راه ارتباطی شهرهای استان ایلام  و دیگر شهرها است تا به مرکز شهرستان منتهی می شود.

توجه به مشکلات و نوشتن در خصوص این جاده، این جمله یکی از مسئولین استانی را به خاطر ما می آورد که در جمع مردم شهرستان سیروان به جای وعده اصلاح و تکمیل آن، جمله قابل تاملی در مورد جاده کارزان به لومار گفت: "تا اینکه جاده تعریض می شود از رانندگان می خواهم با سرعت کمتر رانندگی کنند"!!!

 

ابوذر امیدی یکی از رانندگانی است که هر روز از این مسیر تردد دارد، وی در خصوص وضعیت جاده کارزان و سیروان گفت: جاده کارزان اصلا وضعیت مناسبی ندارد، و مسئولان بارها وعده تعریض و ایمن سازی آن را داده اند ولی متاسفانه وعده های آنها تا به امروز اجرایی نشده است.

وی افزود: تعریض جاده سیروان با سرعت کندی در حال اجراست ولی جاده بخش کارزان دست نخورده باقی مانده است و به علت نامناسب بودن و پیچ های زیاد بیشتر صبح ها بنده شاهد تصادفاتی در آن هستم.

این شهروند سیروانی تاکید کرد: برای رفاه حال رانندگان و مردم بهتر است مسئولان هر چه سریعتر به وعده های خود عمل کرده و این پروژه ها را به اتمام برسانند.

دارابی یکی دیگر از شهروندان سیروانی است که خود در جاده کارزان تصادف کرده و متحمل خسارت زیادی شده، در این باره گفت: بنده خود در حین رانندگی درپیچ منتهی به روستای چشمه پهن چشمه رشید  بخش کارزان به علت عرض کم جاده و پیچ زیادی که دارد، با یک خودرو برخورد کردم و هنوز هم درگیر مشکلات آن تصادف هستم.

وی اضافه کرد: مسئولان خود می دانند که این جاده چقدر اهمیت دارد و زائران امام حسین از این مسیر تردد دارند، و شاهد حوادث ناگوار در آن بوده اند اما متاسفانه هیچ توجهی به آن نشده است.

این راننده تصریح کرد: گذشته این جاده پرتردد و در عین حال مرگبار ثابت کرد که موضوع رسیدگی به مشکلات سیروان دستخوش فراموشی و یا کم‌کاری و کم‌توجهی مسئولان قرار گرفته است، مسئولان باید به فکر جان مردم باشند.

مشکلات راه و جاده سیروان اینقدر زیاد است که حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهرستان هم در خطبه های نماز جمعه، به صراحت از روند این پروژها ها انتقاد کرد و از مسئولین خواست هرچه سریعتر این پروژها را عملی کنند تا مردم کمتر شاهد حوادث تلخ در این جاده باشند.

 

بسیاری از افراد درباره جاده سیروان گفتند و نوشتند، برخی آن را جاده مرگ شهرستان محروم سیروان نامیدند و برخی دیگر به‌ راحتی از رسیدگی به آن سر باز زدند، اما اهالی سیروان هنوز هم منتظر قول‌های مسئولان هستند، تا ببینند کی مسئولان به خود می آیند و درباره مشکلات آن راه چاره ای می اندیشند.

 
 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد