سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27641
|
07:11 - 1396/04/26
نسخه چاپی

گزارشی از وضعیت گرانی های بازار؛

طنازی پیاز اشکی برای مردم نگذاشت

طنازی پیاز اشکی برای مردم نگذاشت
گرانی و عدم نظارت کافی برخی اقلام باعث نارضایتی اکثر مردم شده که در این میان پیاز در ایوان به جمع گرانی ها پیوسته و اشک خیلی ها را درآورده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، هر از چند گاهی با افزایش قیمت نجومی یکی از محصولات کشاورزی همراه هستیم و برخی از این قیمت ها به گونه ای افزایش می یابند که تعجب به همراه دارند.

این روزها با گشتی در بازار آنچه به چشم می خورد انواع میوه های رنگی  هستند که در سینی هایی در بازار به فروش می رسند اما جالب است این روزها در میان این همه میوه مانند هلو، زرآلو، ، گیلاس و آلبالو، پیاز هم خودنمایی می کند.

بالاخره پیاز هم سری از میان سرها در آورده و قیمتش به برخی از نوبرانه ها رسید و همچنان می کوشد تا گران تر از این میوه ها به دست مصرف کننده برسد.

 این روزها هندوانه کیلویی 800 تومان به فروش می رسد و پیاز با قیمت هر کیلو چهار هزار تومان فروخته می شود البته در برخی از مغازه ها قیمت پیاز به پنج هزار تومان هم رسیده است.

با نگاهی به بازار میوه و سبزیجات دیده می شود قیمت پیاز در حال سبقت گرفتن از بسیاری میوه هاست به طوری که موز، آلو، هندوانه از پیاز پایین تر هستند.

 افزایش روز بهروز گرانی و عدم نظارت کافی بر قیمت ها باعث نارضایتی مردم شده است که در این راستا مردم خواستار نظارت کافی از سوی دستگاه های متولی هستند تا قیمت این محصول کنترل شود.

یکی از فروشندگان میوه و تره بار شهرستان در گفتگو با خبرنگار جویزر می گوید این محصول و سیب زمینی جزء اقلام پرمصرف خانوارها است اما کنترل مناسبی روی عرضه آنها صورت نگرفته تا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد ، ایجاد بازار کاذب از سوی دلال‌ها نیز می تواند از عوامل گرانی‌های باشد البته سال گذشته نیزبا گرانی در برخی از اقلام مانند سیب زمینی مواجه بودیم و گویی این روالِ هرساله در بازار صیفی جات جاری  است.

"امید علی عزتی"؛ رییس اداره صنعت ،معدن ، وتجارت شهرستان ایوان، در این باره اظهار کرد: پیاز به عنوان یک ماده غذایی جزء اقلام کم مصرف مردم است و طی روز های گذشته شاهدافزایش آن در سطح استان و شهرستان بودیم که بدلیل نبودن تناسب بین عرضه و تقاضا این ماده غذایی با افزایش قیمت روبرو شد.

عزتی گفت: با توجه به اینکه میوه مورد نیاز استان از اسلام آباد و کرمانشاه تامین می شود این افزایش قیمت در این مراکز صورت گرفته است ، امیدواریم طی روزهای آینده این محصول به قیمت متعادل برسد.

وی افزود: بازرسین این اداره کاملا بازار شهرستان را رصد می کنند و با افرادی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نمایند برخورد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد