سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 27626
|
09:43 - 1396/04/25
نسخه چاپی

ابتلا به بیماری های خطرناک با خوردن این سه خوراکی!

ابتلا به بیماری های خطرناک با خوردن این سه خوراکی!
یک متخصص تغذیه توضیحاتی را در خصوص ضرر و زیان های سه ماده غذایی روغن پالم، سیب زمینی های سبز و ذرت بو داده ارائه داد.

به گزارشايلام بيدار، دکتر احتشامی، متخصص تغذیه گفت: در خصوص غذاهایی که سلامت انسان ها را در معرض خطر قرار می دهد گفت: روغن پالم، سیب زمینی های سبز و ذرت بوداده می تواند برای شما بیماری های خطرناکی را رقم بزند. از خوردن اینها بپرهیزید.

 روغن پالم
 شاید روغن پالم را بصورت خام در هیچ کجا مشاهده نکنید، اما این روغن خطرناک در بسیاری از خوراکی‌ها مثل کره‌های گیاهی، سوپ‌های آماده، روغن‌های پخت و پز، شیرینی‌ها، کیک‌ها و حتی در شکلات‌های نوتلا وجود دارد. این روغن دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است که برای سلامتی واقعا مضر هستند. جالب است بدانید که این روغن علاوه بر انسانها، به حیوانات و محیط زیست نیز آسیب‌های زیادی وارد کرده است. برای تولید این روغن به فضای زیادی نیاز است که این فضا عموما از تخریب جنگلها به دست می‌آید، به دلیل قطع درختان و کاشت درختان مخصوص برای ساخت روغن پالم حیوانات زیادی مثل اورانگوتان‌ها و ببر سوماترایی در خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

سیب زمینی‌های سبز
معمولا خوردن سیب زمینی مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است هنگامی که این سیب زمینی‌ها سبز رنگ می‌شوند آنها را دور بیاندازید. سیب زمینی ها نیز گلیکو آلکالوئید به نام سولانین تولید می‌کنند که ترکیبی سمی برای انسانها و حیوانات است. در سال 1899 پنجاه و شش سرباز آلمانی پس از خوردن سیب زمینهای سبز دچار عوارض ناشی از مسمومیت توسط سولانین مثل اسهال حاد، سردرد شدید، رفتن به کما و حتی مرگ شدند. یک فرد بالغ با خوردن 450 گرم سیب زمینی سبز دچار مسمویت شدید سولانین خواهد شد.

 ذرت بوداده (پاپ کورن) که در مایکروویو درست شده
ذرت بوداده حاوی پرفلوئورواکتانوئیک اسید است که ماده‌ای سرطان‌زا محسوب می‌شود. تحقیقات دیگری نیز انجام شده که نشان می‌دهد پاپ‌کورنی که مایکروفر درست می‌شود خاصیت سرطان‌زایی دارد. برخی از تولید کنندگان برای تهیه این پاپ کورنها از ماده‌ای شیمیایی به نام دیاستیل استفاده می‌کنند که باعث ابتلای کارکنان این کارخانه‌ها به بیماری موسوم به “ریه کارگران پاپ کورن سازی” شده است. نتایج این تحقیقات باعث کاهش مصرف این دست از پاپ کورن‌های مایکروفری شده است. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای سلامتی بیشتر دانه‌های ذرت را خودتان در ماهیتابه تفت داده و به ذرت بوداده تبدیل کنید!.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد