سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27615
|
08:34 - 1396/04/25
نسخه چاپی

مجتبی ذوالنور در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار:

اصل مهم در انتخاب کابینه دوازدهم کارآمدی است/ وزرا نباید از صاحبان ثروت و رفاه باشند

اصل مهم در انتخاب کابینه دوازدهم کارآمدی است/ وزرا نباید از صاحبان ثروت و رفاه باشند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کابینه قبل از اینکه سیاسی و گرایش های سیاسی در آن مطرح باشد باید کابیته مقتدر کاری باشد که هم و غم شان کار و تلاش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین "مجتبی ذوالنور"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص تغییرات کابینه و توجه به کارآمدی گفت: براساس گمانه زنی ها رئیس جمهور احتمالا بتواند تا روز 14مرداد که روز مراسم تحلیف است بتوانند لیست کابینه را آماده کنند تا اسامی کابینه را تقدیم مجلس کنند.

وی اظهار کرد: آنچه که مشخص است اینکه کشور ما امروزه شرایط ویژه ای دارد تحولات منطقه، موضوع تروریسم در منطقه، تحریم های پیش از برجام و بعد از آن، شیطنت و خصومت های قدرت های بزرگ و در رأس انها امریکای جنایتکار، اتحاد امریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود یهود که در منطقه مسائل مهمی است.

این نماینده مجلس افزود: لذا در معرفی کابینه با توجه به شرایط پیرامونی جهانی و منطقه ای از یک طرف و از طرف دیگر مسائل داخلی و اقتصادی و شکستن رکود موجود که امروز موضوع مهم مردم است که تولید و اشتغال را با چالش مواجه و در نتیجه سختی را بر مردم تحمیل کرده است، نکات مهمی هستند که باید حتما در انتخاب وزرا و کابینه لحاظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کابینه ای که انتخاب می شود در مرحله اول باید کابینه ای کاری باشد و قبل از اینکه کابینه سیاسی و گرایش های سیاسی در آنها مطرح باشد باید کابیته مقتدر کاری باشد که هم و غم شان کار و تلاش باشد.

ذوالنور بیان کرد: صلاحیت های ایمانی و دینی و اخلاقی است که باید داشته باشند اگر وزیری به اصول و اخلاق و ارزش ها پایبند نباشد نمی تواند خادم خوبی برای مردم و ملت باشد و می تواند دستگاه های نظارتی را دور بزند.

وی اضافه کرد: اگر وزیری خداناظری را قبول داشته باشد و شاهد بودن خدا را ایمان داشته باشد و به مرگ و قیامت ایمان قبلی داشته باشد از دنیا بعنوان دنیا نگاه و یاد کند و نه بعنوان طعمه و آخرت را به معنای واقعی بشناسد لذا می تواند درد مردم را درک کند و در غیر این صورت هر روز بین دستگاه های نظارتی و اجرایی باید چالش و کشمکش و درگیری باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اگر در انتخاب کابینه خداناظری مدنظر باشد نه املاک نجومی و نه حقوق های نجومی از خروجی کابینه بیرون نخواهد امد بنابراین آنچه که باید رئیس جمهور مدنظر داشته باشند افرادی را انتخاب کنند که خداترس، دنیاگریز و آخرت گرایی باشند تا همه وجودشان را برای آبادانی دنیا و مردم صرف کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: این مهم نقش بسزایی در وضعیت فلاکت بار کنونی و در حوزه های بیکاری و تولید در جامعه ایفا خواهد کرد و این جز با انتخاب کابینه ای خداترس، متقی و ولایتمدار با روحیات جهادی میسر نمی شود.

ذوالنور تصریح کرد: در کنار این خصوصیات کابینه موردنظر باید کابینه ای جوان باشد و افرادی باشند که صاحبان ثروت نباشند وزیری که امروز هزار میلیارد تومان دارای ثروت است اگر بخواهد ثروت خود را مدیریت کند به کار مردمی نمی تواند برسد و از طرفی باید به فکر افزایش و سود سرمایه باشد در نتیجه در این راستا ممکن است از رانت نفوذ و اختیارات خود در جهت منافع شخصی استفاده کند.

وی گفت: تنظیم سیاست های اقتصادی کشور و یا هر بخشی ممکن است براساس منافع شخصی صورت گیرد و نقش مردم و منافع ملی در آن دیده نشود؛ مدیران کشور باید کسانی باشند که دنبال مال اندوزی نباشند حتی کار اقتصادی مجاز و مشروع نباید در دستگاه آنها باشد و باید خود را وقف مردم کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: رفاه و آسایش کابینه خوب و بانشاط و با روحیات جهادی کمتر از خود مردم خواهد شد و لازمه این مهم انتخاب درست در اعضای کابینه است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد