سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 27613
|
08:20 - 1396/04/25
نسخه چاپی

تجلی مردمی کردن اقتصاد؛

احیا مزارع کشاورزی دهلران با اقتصاد مقاومتی + تصاویر

احیا مزارع کشاورزی دهلران با اقتصاد مقاومتی + تصاویر
در اطراف ما منابع فراوانی یافت می شود که می توانند در رشد اقتصادی خانواده ها، شهر، استان و حتی کشور تاثیر فراوانی داشته باشند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران،  اقتصاد مقاومتی از دید هر فرد تعریف خاص خود را دارد، اما به طور عمومی اقتصاد مقاومتی یعنی با ابزار، ایده و منابع اطراف، برای تولید و ایجاد یک منبع درآمد بهترین بهره برداری را جست.

در اطراف ما منابع فراوانی یافت می شود که بسیاری از ما به راحتی از کنار آن ها عبور می کنیم در حالی که همین منابع می تواند در رشد اقتصادی خانواده ها، شهر، استان و حتی کشور تاثیر فراوانی داشته باشند.

در مسیر جاده بخش پهله زرین آباد به سمت بخش سراب میمه از توابع شهرستان دهلران بارها صحنه جاری شدن آب از دل کوه و گذر آن از جاده تکرار می شود. برخی مسافران در تابستان در کنار این منابع طبیعی چند لحظه ای می ایستند تا از این نعمت الهی که هم شیرین است و هم خنک استفاده کنند و آبی به صورت بزنند و برخی نیز به دلیل خلق این صحنه زیبا، در کنار آن عکس یادگاری می گیرند.

سید جعفر- پیرمرد ساکن بخش پهله زرین آباد- بایک ایده و در زمینی کوچک حرکتی بزرگ را انجام داده و توانسته است آب جاری شده از آبشار بیعی را هدایت و از آن استفاده کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در پایین دست این آبشار زمین خشکی قرار دارد که نه آب چاه و نه لوله کشی به آن دسترسی دارد.

سید جعفرافزود: با قرار دادن لوله آب در زیر آسفالت جاده و هدایت آب به زمین پایین دست آبشار توانستم این زمین را احیا کنم و در آن محصولاتی از قبیل ماش، جو و برنج بکارم.

رسیدن صدای آب به مزرعه بدون صرف هزینه+تصویر

رسیدن صدای آب به مزرعه بدون صرف هزینه+تصویر

رسیدن صدای آب به مزرعه بدون صرف هزینه+تصویر

رسیدن صدای آب به مزرعه بدون صرف هزینه+تصویر

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد