سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27605
|
12:44 - 1396/04/24
نسخه چاپی

خطر مهاجرت روستائیان جدی است؛

تجمع کشاورزان معترض مقابل استانداری ایلام/ بی آبی مزارع کشاورزی 32 روستای چرداول

تجمع کشاورزان معترض مقابل استانداری ایلام/ بی آبی مزارع کشاورزی 32 روستای چرداول
جمعی از کشاورزان روستاهای بخش مرکزی شهرستان چرداول صبح امروز (شنبه) در مقابل استانداری ایلام تجمع کردند.

به گزارشايلام بيدار، جمعی از کشاورزان روستاهای بخش مرکزی شهرستان چرداول صبح امروز (شنبه) در مقابل استانداری ایلام تجمع کردند.

در این تجمع کشاورزان خواستار رسیدگی عاجل مسئولان امر به تعیین تکلیف آب دسترسی به زمین های کشاورزی خود شدند.

یکی از کشاورزان این منطقه در گفتگو با خبرنگارایلام بیدارگفت: بالغ بر 32 روستای چرداول که تنها راه امرار معاش آنها کشاورزی است این روزها زحمت و دست رنج شان فدای پمپاژداران شده که طبق قانون از برج دوم امسال تا برج هشت مجوز برداشت آب را ندارند.

وی اظهار کرد: بارها این قضیه را از مراجع قانونی پیگیری کرده ایم و حتی با حضور نماینده استاندار مصوب شده که این پمپاژ ها و موتور تلمبه ها باعث خشکی مزارع 32 روستا و تلف آبزیان و نابودی محیط زیست شده است؛ حتی احشام روستاهای پایین دستی از بی آبی در حال تلف شدن هستند که با این رویه خطر مهاجرت این روستاها بسیار بالا گرفته است.

این کشاورز اهل شهرستان چرداول افزود: بدون شک این مهاجرت مخالف دیدگاه مقام معظم رهبری است در حالی که نگاه ایشان توجه به روستاییان و جلوگیری از مهاجرت است.

یکی دیگر از کشاورزان این منطقه از شهرستان چرداول نیز گفت: باتوجه به اینکه دستور قطع پمپاژ ها و جمع آوری موتورهای آب داده شده اما این مصوبه و دستور لغو شده که در این راستا منافع سه هزار کشاورز را از حقوق خود ساقط کرده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد