سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27598
|
07:54 - 1396/04/24
نسخه چاپی

گزارش؛

نابسامانی بازار میوه و تره بار در ملکشاهی

نابسامانی بازار میوه و تره بار در ملکشاهی
میوه و تره بار قابل عرضه موجود در ملکشاهی از لحاظ کیفیت در درجه پایین قرار داشته و از لحاظ قیمت نسبت به مرکز استان بسیارگران تر و گاهی تا سه برابر قیمت بنگاه است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر ، بخشی از سبد غذایی هر انسان را بطور روزانه میوه ها و سبزیجات تشکیل می دهند و با توجه به ارزش غذایی این مواد برای حفظ سلامتی بدن نیاز روزانه به آنها هم بسیار ضروری بوده و مشتریان برای تهیه این بخش از هرم غذایی نیازمند مکانی هستند که آنها را بصورت تازه، سالم، باکیفیت و قیمت مناسب برایشان فراهم سازد.

در شهرستان ملکشاهی بازارچه رسمی میوه و تره بار وجود ندارد و معدود مغازه های میوه فروشی شهرستان نیز وضع مناسبی از لحاظ عرضه و قیمت میوه ندارند.

میوه و تره بار قابل عرضه موجود در شهرستان از لحاظ کیفیت در درجه پایین قرار دارد و از لحاظ قیمت نسبت به مرکز استان  بسیارگران تر و گاهی تا سه برابر قیمت بنگاه  است.

بدلیل عدم وجود مزارع سبزی و صیفی و باغات میوه در شهرستان و از سویی فاصله (مسافت زمینی) زیاد با مراکز عمده عرضه تره بار و میوه ، در حال حاضر بازار این اقلام غذایی بدست دلالان و سودجویانی افتاده است که گاهی قیمت آنها را تا دوسه برابر هم نسبت به عرضه اولیه در مراکز عمده فروشی بالا برده است.

گزارش ملکشاهی خبرحاکی از آن است که در شهرستان ملکشاهی نظارت دقیق و کافی بر عرضه میوه و تره بار وجود ندارد و برخی مغازه ها میوه هایی را که از تره بار ایلام به شهرستان می آورند، قیمت های بالاتر از حدمعمول عرضه می کنند.

درشهرستان ملکشاهی فقط یکی دو مغازه در حد خیلی ضعیف بعنوان سبزی فروش فعالیت دارند در حالی که سبزی از مواد غذایی عمده برای سلامتی در جیره غذایی روزانه است و حتی دسترسی روستاهای اطراف به سبزی جات درحد صفر می باشد.

در سطح شهرستان اغلب محله ها مغازه میوه فروشی ندارند و فروشندگان سیار میوه و تره بار  با سواستفاده از این خلاء اقدام به گرانفروشی و عرضه تره بار بی کیفیت می نمایند و خلاصه اینکه در اوج فصل میوه یعنی تیر و مرداد ،همچنان  دسترسی مردم  به این محصولات  سخت است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب