سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27582
|
07:15 - 1396/04/22
نسخه چاپی

نقدی بر فیلم "مادر قلب اتمی"؛

ما خوبیم، فیلم ها بدمان نکنند

ما خوبیم، فیلم ها بدمان نکنند
فیلم "مادر قلب اتمی" تفکر جوانان ایرانی را خلاف واقعیت نشان می دهد و فرهنگ های بد اروپایی را نهادینه می کند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، این روزها نقدها بر فیلم های سنمایی تند و تندتر شده است و برخی فیلم ها که معمولاً جوانان کم تجربه و با تجربه آن ها را ساخته اند تا وارد سینما می شوند برخی در مقابل اکران آن ها می ایستند و ابراز ناراحتی می کنند.

اکسیدان، مادر قلب اتمی تازه ترین این فیلم ها هستند که نامشان به صحن مجلس شورای اسلامی نیز رفته است.
 
فیلم "اکسیدان" را هنوز ندیده ام و اظهار نظری نیز در این خصوص نمی کنم اما "مادر قلب اتمی" را در سینما در کنار همشهری هایم به تماشا نشستم، در تبلیغ این فیلم آن را مفهومی خوانده بودند و من هم چشم برنداشتم تا مفهوم آن را بفهمم.
 
 گیج، مبهم، بی محتوا، بی نتیجه، انتهای گنگ و صفت های دیگر برای من که تماشاگر فیلم "مادر قلب اتمی" بودم به وجود آمد و پس از اتمام فیلم تماشاگران را دیدم که از کنار متصدی سینما رد می شدند تیکه می پراندند که این چه فیلمی بود آوردی...
 
ابتدا از نامش بگویم که ذهنم را مشغول کرده بود که چرا نام آن را "مادر قلب اتمی" گذاشته بودند که بعداها فهمیدم در این فیلم یک و نیم ساعتی آهنگی در حدود چند ثانیه پخش شده که از آلبوم موسیقی گروهی خارجی می باشد و نام آن آلبوم مادر قلب اتمی است.
 
این فیلم به گفته سازندگان آن شرح و حال جوانان امروزی پایتخت نشین و دیگر جوانان کشورمان است در حالی که در کاراکتری از فیلم، صدام اضافه می شود و از چند شخصیت دیگر سیاسی نام می برند  که اصلاً دغدغه مردم و جوانان ایران نیستند.
 
 
 
دیالوگ هایی که در فیلم شنیده می شود بیشتر دغدغه جوانان اروپایی است و خوشبختانه هنوز دغدغه جوانان ایران نشده اند البته چندماهی است که به پایتخت سفر نکرده ام و اگر جوانان پایتخت نشین به این روز که فیلم "مادر قلب اتمی" در ذهنم ساخته است در آمده باشند که هرگز به پایتخت نخواهم رفت مگر آن که از جان خود سیر شده باشم.
 
کاراکتر پایانی فیلم بسیار بد تمام می شود و جوان ایرانی ناباورانه بایک بازی سنگ، کاغذ، قیچی به عمر خود پایان می دهد که بسیار دردناک است.
 
نگارنده بر این عقیده است که این فیلم شرح حال جوانان امروزی نیست ولی می تواند فرهنگ غلطی را به جوانان سرایت دهد و این یک زنگ خطر است که برخی نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و هنرمندان و نقادان نیز آن را احساس کرده اند و این زنگ خطر را رسانه ای نموده اند.
 
در یکی از رسانه ها خواندم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود که کسانی اظهار نظر کنند که تخصصی در هنر دارند و این برایم بسیار تعجب انگیز بود چراکه دوست دارم در جواب وزیر بگویم مگر فیلم "مادر قلب اتمی" فقط برای متخصصان هنر اکران می شود؟
 
وقتی فیلمی اکران عمومی می شود و مخاطب آن عموم جامعه هستند پس عموم جامعه حق اظهار نظر در خصوص آن دارند چراکه آن ها هستند که تحت تأثیر قرار می گیرند.
 
امیدوارم تدابیری اتخاذ شود فیلم هایی این چنینی که همراه خود اصطلاحاتی گنده همچون مفهومی بودن را در تبلیغات یدک می کشند  بادقت بررسی شوند تا چهره جوانان خوب کشورمان را به جامعه درونی و خارجی بد جلوه ندهیم.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد