سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27531
|
08:26 - 1396/04/20
نسخه چاپی

هدیه دولت؛

تاوان مردم مهران در تابستان؛ قطع برق بدهکاران در گرمای بالای 50 درجه

تاوان مردم مهران در تابستان؛ قطع برق بدهکاران در گرمای بالای 50 درجه
در روزهایی که اوج گرمای شهر مهران به بالاترین حد خود رسیده ماموران اداره برق دست بکار شده و هر روز برق 16 خانوار بدهکار را قطع می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، بر اساس اخبار دریافتی از سطح شهر، ماموران اداره برق شهرستان مهران طی روزهای اخیر در گرمای بالای 50 درجه که حتی در کشور هم بیشترین دما مربوط به این شهر مرزی است در حال قطع برق بدهکاران هستند.

آنچه که قابل تامل است افزایش تعرفه ها و عدم تصویب تعرفه گرمسیری برای این شهر مرزی که رتبه اول گرما در برخی روزها در کشور دارد و به دنبال آن قطع کردن برق بدهکاران در اوج گرمای تابستان می باشد.

سوالی که اینجا مطرح میشود این است که خانواری که در این اوج گرما از نظر مالی در مذیقه می باشد آیا باید تاوان بی توجهی مسئولان را در عدم اجرای تعرفه گرمسیری را بپردازد و بدون روشنایی و وسایل خنک کننده در منزل بسر ببرد.

اینکه قطع برق مشترکان بدهکار مطابق قانون عملی می شود بحثی نیست اما خود مسئولان به این امر نیز فکر کرده اند در گرمای بالای 50 درجه خانواده هایی که محروم هستند چگونه تحمل گرما کنند آیا آنها مسبب اجرایی نشدن تعرفه گرمسیری هستند که اکنون باید هزینه بالای تعرفه ها را بپردازند؟

دقیقا مشخص نیست به کدام علت و در جهت کدام وضعیت اضطراری، در چله تابستان و اوج گرما، مردم گرفتارِ بی کاری و گرانی و مشکلات ناشی از رکود اقتصادی چرا باید تاوان قبض هایی بدهند که یا خود اداره برق در آنها اشتباه کرده و یا اینکه تعرفه گرمسیری اجرانمیشود را بپردازند؟

به واقع هدف دولت از اینگونه اقدامات بشدت تحریک آمیز چیست؟ آیا قرار است مردم هزینه خوش خیالی مقامات را در خصوص افزایش تعرفه ها بپردازند یا دولت می خواهد مردم درمانده را به خاطر بدهی برق، به عصر خاموشی ببرد؟

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد