سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27503
|
07:37 - 1396/04/19
نسخه چاپی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام:

از محرمانه کردن اسناد و قرارداد های نفتی خودداری کنید/توتال همواره شریک بد عهدی برای ایران بوده است

از محرمانه کردن اسناد و قرارداد های نفتی خودداری کنید/توتال همواره شریک بد عهدی برای ایران بوده است
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام از وزارت نفت درخواست دارد تا جزئیات کامل قراردادهای جدید موسوم به ای پی سی و قرارداد به رهبری توتال منتشر کند.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ایلام رصد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام، با توجه به عقد قراردادهای نفتی وزارت نفت، در بیانیه ای ضمن درخواست منتشر کردن جزئیات کامل قراردادهای جدید موسوم به ای پی سی و قرارداد به رهبری توتال، خواهان شفاف سازی اذهان عموم و ممانعت از محرمانه دانستن اسناد و قرارداد های منعقد شده با این شرکت ها شد.

 بخش هایی از این بیانیه به این شرح است: دارسی، ترکمنچای، رویترز،  گلستان و... همه این ها عهد نامه ها و قرارداد هایی  است که  جز ذلت و خفت  برای ملت ایران  آورده ای  نداشته است.
و امروز شاهد آن هستیم که از امضا کنندگان این قرارداد ها اگر به عنوان خائن و وطن فروش نام برده نشود حداقل  این است که  آنان را افرادی ترسو، نادان و ساده لوح  میخوانند، چرا که  به بار آوردن سرشکستگی و ننگ  و برباد دادن سرمایه ها و توان کشور  برای مردمی که با احترام و بزرگی و  سربلندی زیسته‌اند و  عمری شعار عاشورایی "هیهات من ذلت" سر داده اند  همواره  تلخ و جانسوز  بوده و هست.

Ipc  نه دارسی است و نه رویترز اما ظرفیت و توان تبدیل شدن به آن ها را دارد
 
در تاریخ 12 تیرماه 96  وزارت نفت قراردادی به ارزش  4.8 میلیارد دلار با کنسرسیوم توتال، سی ان پی سی و پترو پارس به منظور توسعه فاز 11 پارس جنوبی به  امضا رساند.

 که  سهم شرکت  توتال از آن 50.1 و   سی ان پی سی « یا همان شرکت ملی نفت چین »  30  و  پترو پارس 19.9 درصد است.
این قرارداد در حالی به امضا رسید که  منتقدان در چند سال گذشته ایرادات بسیاری را به ای پی سی وارد کرده بودند از جمله اینکه توان داخلی در اجرای پروژه های نفتی چشم پوشی شده و  امتیازات و دستمزدهایی که برای جذاب کردن قرارداد در آن گنجانده شده است، بی سابقه و سرسام  آور است.
 اما متأسفانه  از سوی وزارت نفت با پاسخ صریح و صحیح و قانع کننده ای مواجه نشدند و  این وزارت  بدعت و رسم محرمانگی در پیش گرفت و از  منتشر کردن جزئیات طفره رفت، هم اکنون نیز  آقایان با همین منوال  دارند پیش میروند و  از  بیان جزئیات قرارداد  با کنسرسیوم  به رهبری توتال  سرباز میزنند.
 
شرکت توتال را همه میشناسند، سابقه بدعهدی و  ظلم این غول نفتی به جمهوری اسلامی ایران  در کارنامه ننگین آن ها ثبت شده است. زمانی که در اوج تحریم های ستمگرانه  نظام سلطه علیه ایران  قراردادها را وانهاد و  فرار را بر قرار ترجیح داد، در اذهان همه  بر جای مانده است،  اما نمیدانم که چه اتفاقی افتاده است که  جناب زنگنه  در مراسم امضای قرارداد  یاد و خاطره کریستوف دومارژری، مدیرعامل پیشین شرکت توتال را گرامی میدارد و عنوان میکند : ایشان دوست صمیمی ایران و صنعت نفت بود.

 
 شوری تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام از  وزارت نفت درخواست دارد تا ضمن  منتشر کردن جزئیات کامل قراردادهای جدید موسوم به ای پی سی و قرارداد به رهبری توتال از  محرمانه کردن اسناد و قرارداد ها خودداری کرده و در فضایی علمی و منطقی  پاسخگوی  منتقدان دلسوز و  نخبگان دانشجویی  باشد.

چراکه فساد مالی که در کرسنت به وقوع پیوست و سابقه مدیریت دکتر زنگنه در آن برای نگرانی مردم کافی است، تا از عجله و  شتاب غیر معقول  دست بکشد، چرا که  مزه تلخ تصمیمات و اقدامات  عجولانه دولت  را  در   برجام و سند 2030  چشیده ایم.
 
انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد