سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27451
|
07:39 - 1396/04/17
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

گرمای بی سابقه و بی آبی برخی مناطق ایلام

گرمای بی سابقه و بی آبی برخی مناطق ایلام
برخی محله های ایلام از جمله غلامرضا خان ارکوازی، ربابه کمالی، جانبازان، سرطاف و بلوار امام علی شهر ایلام از قطعی مکرر آب در طول روز گله مندند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::استان ایلام در طی سال گذشته شاهد وضعیت مناسب جوی بوده به طوری که این وضعیت درسال های قبل بسیار کمرنگ نمود داشته و خشکسالی به تدریج دامن ایلام را گرفته بود.

اما دردو سال اخیر این موضوع به فراموشی کامل سپرده شد و میزان بارش ها در این سال و به خصوص در اواخر سال باعث شد تا حتی آب ذخیره در سدهای ایلام به انبوه خود برسد.

این وضعیت حتی در طی سال جدید نیز حکمفرما بوده و شدت بارش ها در ابتدای امسال نیز در ادامه همان شدت بارش ها در طی سال های گذشته است.

اما جدای ازاین در چند روز گذشته اب برخی از مناطق شهر ایلام با قطعی رو به رو شده است؛ قطعی که نه تنها باعث کلافگی مردم شده بلکه باعث آزرده خاطری شهروندان نیز شده است.

با توجه به اینکه میزان بارش ها در سال گذشته و امسال بسیار خوب بوده قطعی مکرر آب شهر سوالی است که ذهن اکثر شهروندان را به خود مشغول کرده است.

در این راستا مردم برخی از محله های مختلف شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار ضمن ابراز گلایه از قطعی های مکرر خواهان بررسی هر چه زودتر این مضوع هستند.

مشکلات اهالی منطقه غلامرضا خان ارکوازی، ربابه کمالی، جانبازان، سرطاف و بلوار امام علی شهر ایلام/ به دادمان برسید
برخی از اهالی محله رزمندگان شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: مدت چهار شبانه روز است که آب رزمندگان خیابان ملاصدرا ۱۶ قطع شده و هیچ کس هم پیگیر رفع مشکل نشده ، از سایت وزین شما می خواهیم صدای ما رو به گوش مسئولان آب و فاضلاب برسانید. 
این اهالی محله رزمندگان ایلام معتقد هستند در این گرما درست نیست هر روز آب محله منطقه قطع شود؛ اگر نوبتی هم وجود دارد بهتر است عدالت هم رعایت شود نه آن که فقط بخش خاص از شهر قطعی داشته باشند.
جمعی از اهالی منطقه غلامرضا ارکوازی نیز در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار نیز در این خصوص اعلام کردند: مدت یکماه بیشتر است که اکثر ۲۴ ساعت اب منطقه خیابان غلامرضا ارکوازی از ابتدای بلوار مدرس و خیابان "علیشیر ویسی" و کوچه "نور" به طور مرتب از صبح قطع می شود و آب ساکنین منتهی به قسمت زیرین بلوار مدرس قطعی ندارد.
جمعی دیگر از اهالی منطقه ربابه کمالی در کوچه شهید قاسمی اعلام کردند: در طول 24ساعت پنج دقیقه هم آب ندارند و این در حالی بوده که در همان منطقه برخی منازل به علت اب زیاد نیز حتی ماشین های خود را شستشو می دهند.

جمعی از اهالی محله سرطاف ایلام نیز خواهان رسیدگی به مشکل قطعی مکرر آب هستند به طوریکه در طول شبانه روز تنها بین دو الی سه ساعت آب موجود است اما در این مدت کوتاه نمی توان نسبت به ذخیره سازی آب اقدام کرد.

این در حالی بوده که منبع آب این محله توسط عوامل مربوطه در محل مذکور براساس گفته اهالی منطقه به طور دلخواه نسبت به وصل و یا قطعی آب اقدام می کند؛ در همین راستا اهالی این محله از شهر ایلام در گقتگو با این پایگاه خبری خواستار پیگیری و رفع مشکل مربوطه هستند چرا که تعداد زیادی از خانوارهای این محله به دلیل ساعات طولانی قطعی آب مجبور به مراجعه به منازل اقدام و آشنایان خود در مرکز و یا دیگر حومه شهر ایلام برای رفع احتیاجات خود هستند.

اهالی بلوار امام علی (ع) شهر ایلام نیز در گفتگویی خواستار بررسی و رفع مشکلات آبی این منطقه بوده به طوریکه در حین وصل آب در ساعات کوتاهی از طول روز فشار آب به گونه ای است که به طبقات بالای واحدهای مسکونی چند طبقه نمی رسد و همین خود مسائل و مشکلات فراوانی را برای اهالی این منطقه به وجود اورده است.

لزوم رفع مشکل در گرمای بی سابقه تابستان امسال

با توجه به اینکه آب یکی از نیازهای اصلی و روزانه مردم تلقی می شود لذا قطعی مکرر آن باعث ایجاد مشکلاتی شده که بایستی هر چه سریعتر برطرف شوند.

از انجا که موج گرما از روزهای گذشته وارد استان شده و شهر ایلام را نیز درگیر خود کرده و نیز اینکه اکثر کولرهای مورد استفاده شده به صورت آبی هستند لذا برطرف کردن این مشکل یکی از اولویت های اساسی است.

از طرف دیگر سیل پارسال نیز خسارات جدی به زیرساخت های آب و فاضلاب در شهر ایلام وارد کرد و باعث آسیب رساندن به بسیاری از تأسیسات آبی نیز شد به طوری که  بالغ بر 850 میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ایلام خسارت وارد کرد.

این خبری بود که "امیر رضا تشیعی"، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در جریان سفر سیل پارسال ایلام خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با درخواست ویژه ای که وزارت نیرو از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد (ماده 10 و 12) و با توجه به سفر معاون رئیس جمهوری به استان ایلام بتوانیم در کوتاهترین زمان اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم و تاسیسات را به حالت عادی باز گردانیم.

اما با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران ابی استان، با گذشت بیش از شش ماه از سیل پارسال اما هنوز اعتبارات خوبی برای رفع این مشکل دیده نشده و وعده های دولت برای حل مشکلات سیل ایلام همچنان بر باد فنا است.

اگر چهایلام بیداردر سری گزارش های قبلی به عدم رسیدگی و وعده های دولت در جریان سیل ایلام پرداخته بود اما گویا تدبیری برای رفع مشکلات سیل پارسال ایلام که  تا چندین روز در صدر اخبار ملی و رسمی کشور قرار گرفت و گزارش های مختلفی از بخش های مختلف سیما در شبکه های سراسری در رابطه با این موضوع پخش شد، نیست.

ایلام بیدار به صورت مجزا مشکلات هر کدام از محله های مذکور شهر ایلام را با مسئولان آب و فاضلاب شهری استان ایلام پیگیری خواهد کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد