سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27435
|
08:10 - 1396/04/15
نسخه چاپی

با حضور 12هزار دواطلب؛

رقابت های کنکور سراسری در ایلام آغاز شد

رقابت های کنکور سراسری در ایلام آغاز شد
رقابت های کنکور سراسری 96 با حضور داوطلبان در گروه های پنجگانه از دقایقی پیش آغاز شد.

گروه حوزه و دانشگاه ايلام بيدار:: آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از دقایقی قبل آغاز شد.

بت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۶ از ۱۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با احتساب تمدید و فرصت مجددی که برای داوطلبان در نظر گرفته شد، تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر ( 58.96 درصد) زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر (41.04 درصد) مرد هستند.
آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بود، ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر (7.5 درصد) بیشتر شده است.

رقابت 12هزار نفر داوطلبان کنکور سراسری 96 در ایلام

مصطفی نعمتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام درباره برگزاری آزمون سراسری سال 1396 در دانشگاه گفت: آزمون سراسری سال1396 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی روزهای پنج شنبه و جمعه 15 و 16 تیر ماه در دانشگاه برگزار می شود.
دکتر نعمتی درباره تعداد دواطلبین این آزمون در استان و دانشگاه گفت: در کل استان حدود 12000 دوطلب در آزمون سراسری سال 1396 شرکت داشته که تعداد 3754 تن در دانشگاه حضور خواهند یافت که از این تعداد، 2238 تن داوطلب خانم و 1516 تن داوطلب مرد در دو حوزه دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی به رقابت خواهند پرداخت.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام افزود: این آزمون برای داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنج شنبه، گروه هنر عصر روز پنج شنبه، گروه علوم تجربی صبح روز جمعه و گروه زبانهای خارجی عصر روز جمعه برگزار خواهد شد.
نتایج اولیه این آزمون در دهه دوم مرداد ۹۶ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد