سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27395
|
07:08 - 1396/04/14
نسخه چاپی

تلفیق هنر و اقتصاد مقاومتی توسط بانوان ایوانیِِ؛

چرم دوزی با لعاب درآمدزایی + تصاویر

چرم دوزی با لعاب درآمدزایی + تصاویر
جمعی از بانوان شهرستان ایوان با همت والای خود اقتصاد مقاومتی را معنا کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، صنایع دستی ، صنعتی است که حاصل روح ملت ها و آیین فرهنگ ملی کشورهاست که با رجوع به این صنعت می توان به روحیه مردم آن کشور پی برد، ساخت صنایع دستی قدمتی به اندازه عمر بشر دارد و بشر همواره از ابزار های مصرفی در زندگی روزمره خود استفاده کرده است و بعدها هم با پیشرفت فکری دست به کارهای خارق العاده دیگری زده است .

برخی تصور می کنند کار آفرینی فرآیند پیچیده ایست که تنها از انسان های خاص بر می آید و یا اینکه کار آفرینان تنها افراد ثروتمند و مشهوری هستند که چندین کارخانه و کارگاه بزرگ و چندین کارمند دارند درحالی که شما می توانید کار آفرین خودتان باشید یا به اصطلاح قدیمی ها استاد خودتان.

کارآفرینی یکی از حوزه‌هایی است که امروزه توجه زیادی به آن می‌شود و به‌خصوص کارآفرینی زنان و خوداشتغالی آنها بحثی است که راجع به آن زیاد سخن گفته می‌شود.

 در این میان، دختران و زنانی هستند که به جای انجام کارهای روتین و آرزوی استخدام‌شدن در ادارات دولتی، خودشان دست به کار شده‌ و کسب ‌و کاری راه‌ انداخته‌ اند که هم خودشان از آن منتفع شده و هم زمینه کسب درآمد افراد دیگر را فراهم کرده‌اند.

"سمیه زمانی پور "؛یکی از کارآفرینان شهرستان ایوان است که توانسته است با مشارکت دوستان خود،در زمینه چرم دوزی در سطح شهرستان ایوان موفق باشد که در این راستا خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به گفتگو با انان پرداخته است.

زمانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:برای ورود به این صنعت ابتدا لازم وضروری بود که آموزش هایی را در این زمینه فرا بگیریم که با توجه به اینکه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)شهر ایوان بودیم از طریق آموزشهای این نهاد فنون مربوط به این رشته را فرا گرفتیم .

 

 

زمانی با اشاره به اینکه افرادی که هم اکنون مشغول به فعالیت در این کارگاه هستند دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند گفت: در حین کلاسهای آموزشی با همیاری و هم فکری چند تن از دوستانم تصمیم به ایجاد کارگاه چرم دوزی گرفتیم.

 وی افزود: همت و تلاش والایی که در دوستانم در طول کار دیده میشد جرقه ای در ذهنمان ایجاد شد که به سمت ایجاد کارگاه نیمه صنعتی برویم اما چون در این زمینه از لحاظ مالی توانایی نداشتیم به فعالیت خود به این مقدار بسنده کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ازسال  1393با حمایت صنایع دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در نمایشگاه های متعددی شرکت نموده ایم و در این نمایشگاه تلاش کردیم ظرافت و زیبایی که در این کاروجود داشت را به بازدید کنندگان القا نماییم.

زمانی تصریح کرد: متاسفانه بازار فروش ثابتی در اختیار ما نیست که محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه نماییم فقط از طریق نمایشگاه ها و فروش متفرقه محصولات خود را به فروش می رسانیم.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات کشور بیکاری است ،لازم است که جوانان به سمت کارآفرینی بروندو چرخ زندگی خود را بچرخانند همچنان که ما در این زمینه موفق شدیم با درآمد 15میلیونی در سال نیازمندی های خود را تهیه مرتفع نماییم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال  نامگذاری کردند ،چنانچه مورد حمایت بیشتری قرار بگیریممی توانیم با توسعه کارگاه  زمنه ایجاد اشتغال بیشتری را فراهم آوریم.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد