سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27357
|
10:17 - 1396/04/13
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه سیروان:

اردوهای جهادی مصداق آتش به اختیار است

اردوهای جهادی مصداق آتش به اختیار است
احمد اورنگ گفت: آتش به اختیار یعنی اینکه هر جا نیاز به حضور جوانان و جوانان انقلابی بود، عمل کنند که نمونه آنها همین اردوهای جهادی و طرح هجرت است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ،  سرگرد پاسدار "احمد اورنگ"، فرمانده سپاه ناحیه سیروان در مراسم افتتاح اردوهای جهادی طرح هجرت دانش اموزی اظهار کرد: این طرح  با هدف نوسازی مدارس و ایجاد فضای مشارکت بین جوانان و توسط دو نهاد آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی سپاه پاسداران اجرایی می گردد.

وی افزود: این طرح در قالب۲۰۴۰ نفرروز و تا پایان شهریور ماه اجرا میگردد که به مرمت، بازسازی و تعمیر مدارس سطح شهرستان خواهند پرداخت.

اورنگ عنوان کرد: هدف از این اردوها، تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تحقق ما می توانیم، و همچنین شناسایی و بکارگیری قابلیت ها و ظرفیاتهای دانش آموزان، افزایش دلبستگی دانش آموزان به فضاهای آموزشی، ارتقاء توان و تخصص دانش آموزان و آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش می باشد.

وی اضافه کرد: این طرح یک طرح عظیم است که دارای جنبه های مثبت است ازجمله خودسازی دانش آموزان شرکت کننده، و همچنین بهره بردن از انرژی و وقت شرکت کنندگان و پاسخ به توانمندی جوانان است که با اعتماد به آنها و تعمیق روحیه خودباوری زمینه مشارکت آنان برای آبادانی و عمران را فراهم می کند.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان تصریح کرد:  با اجرای این طرح در سطح شهرستان خدمات خوبی در زمینه زیباسازی مدارس انجام می شود و دانش آموزان یاوران خوبی برای عمران محیط تحصیلی خواهند بود.

وی افزود: الگوی دانش آموزان ما، حسین فهمیده ها هستند که در ۸سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی توانستند حماسه بیافرینند.

احمد اورنگ در تشریح فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آتش به اختیار یعنی اینکه هر جا نیاز به حضور جوانان و جوانان انقلابی بود، عمل کنند که نمونه آنها همین اردوهای جهادی و طرح هجرت است که جوانان با شوروشوق و با آگاهی عمل کرده و در آنها شرکت می کنند.

وی افزود: مدارس عرصه جهاد فرهنگی است و دانش آموزان می بایست نارنجک بصیرت، دانایی و علم به کمر ببندند و وارد این فضا شوند و در جهت مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان گام بردارند.

اورنگ تاکید کرد: سلاح دانش آموزان و جوانان امروز ما در برابر دشمنان، سلاح نرم افزاری است و لازمه این کار، هوشیاری، دانش و آگاهی است.

این افسر ارشد نظامی با اشاره به اینکه امروزه نیازمند تفکر انقلابی و شناخت برخی مفاهیم در جمهوری اسلامی هستیم، یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک موجود زنده است که از سال۱۳۵۷ تاکنون با وجود تحریم ها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی، توانسته است بعنوان یک قطب از قطب های نظام آینده جهان مطرح شود.

وی افزود: با شکل گیری انقلاب اسلامی نظام جهانی از حالت تک قطبی درآمده و در حال تبدیل شدن به یک نظام چند قطبی است و قطعا با وجود جوانان بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی، یکی از قطب های قدرتمند نظام بین الملل خواهد بود.

وی اظهار کرد: هر جا تفکر انقلابی وارد شده است کشور ایران اسلامی در آن حوزه و در آن صنعت به موفقیت های عظیمی دست یافته است؛ مانند انرژی هسته ای، نانوتکنولوژی و صنایع موشک سازی، که امروز ایران اسلامی جزء برترین ها در این زمینه است و همگان دیدیم با این تفکر انقلابی بود که توانستیم قلب داعش و تکفیری ها را در آنسوی مرزها بزنیم.

اورنگ همچنین در پایان به معیارهای جوان مسلمان انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره نمود.

 

 

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد