سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27270
|
08:17 - 1396/04/08
نسخه چاپی

گزارش؛

نارضایتی مردم ملکشاهی از تعرفه برق و گاز

نارضایتی مردم ملکشاهی از تعرفه برق و گاز
مردم شهرستان ملکشاهی از نرخ تعرفه برق و گاز گلایه مندند که این موضوع با واکنش امام جمعه شهرستان و امضای طومار توسط مردم مواجه شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر، برق و گاز ازحامل های انرژی هستند که نقش به سزایی در زندگی روزمه مردم ایفا می کنند.امروزه در بسیاری از منازل با تعدد وسایلی مواجه ایم که به واسطه برق کار می کنند و این امر سبب شده است که مردم بنا به تناسب نیاز بویژه فصل گرما از این وسایل استفاده نمایند.در فصل سرمای سال نیز گاز خانگی مهمترین عامل برای گرم کردن منازل، مکانهای تجاری و ... محسوب شده و در صنعت و سایر امورات مردم نقش به سزایی دارد.بیشتر مردم ملکشاهی از نرخ تعرفه برق و گاز ناراضی هستند که این موضوع این روزها به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده و واکنش هایی را در پی داشته است.

واکنش امام جمعه ملکشاهی به نرخ تعرفه های برق و گاز

"سیدعبدالله امینی"؛ امام جمعه ملکشاهی در این خصوص به ملکشاهی خبر، گفت: یکی از موضوعات مهم در شهرستان ملکشاهی تعرفه های بسیار سنگین گاز و برق است، متاسفانه اداره گاز شهرستان ملکشاهی را جزء مناطق گرمسیر قرار داده و از این طریق قیمت گاز را چند برابر کرده که واقعا به مردم فشار زیادی را آورده است. اداره برق نیز شهرستان ملکشاهی را جزء مناطق سردسیر قرار داده و از این طریق قیمت برق را چند برابر کرده است.

وی اظهار کرد: مسئولین اداره گاز می گویند ملکشاهی گرمسیر است و اداره برق هم می گویند که ملکشاهی سردسیر است و هر کدام از این طریق تعرفه خود را گران کرده اند، مسئولین مربوطه توضیح دهند که آیا ملکشاهی سردسیر است یا گرمسیر؟ به چه حقی شما از مردمی که محروم ترین مردم استان هستند و با انواع محرومیت و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند این مبالغ گزاف را می گیرید؟ بنده 5 ماه است از رئیس بعضی از این ادارات توضیح خواسته ام اما هرگز حاضر به توضیح نشده است تا کی مردم ما باید از بعضی مدیران بی کفایت شهرستان آسیب ببینند؟ خواهش بنده از نماینده محترم مردم که سابقا هم قول داده بودند مشکل را پیگیری کنند و از استاندار و فرماندار محترم این است که این مشکل مردم را حل کنند و اجازه ندهند مردم بیش از این آسیب ببینند.

امینی افزود: بعد از بیان این مطالبه برحق مردم در خطبه های نمازجمعه، با پیگیری های بعمل آمده قرار بر این شد که مسئله اقلیم ملکشاهی توسط مسئولان شهرستان و استان بویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

آقای امینی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تائید این مطالبه برحق مردم و عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه، از پیگیری این مسئله خبر داد و قول مساعد داده که پیگیر این مشکل مردم باشد.

امام جمعه ملکشاهی گفت: رئیس شرکت گاز شهرستان در نامه ای که برای اینجانب ارسال کرده بیان نموده است که صحبت های امام جمعه در خصوص تعرفه های گاز، بدون عدله، غیرمستند و ناصواب بوده و مقصر بالا بودن قبوض گاز را مردم دانسته که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.

مدیر توزیع برق ملکشاهی:شهرستان ملکشاهی جزو مناطق سردسیر بوده و شامل تخفیف تعرفه گرمسیری نمی باشد

"احمد کیانی"؛ مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملکشاهی به ملکشاهی خبر، گفت: با توجه به صحبت های اخیر امام جمعه محترم ملکشاهی درخصوص تعرفه های برق در این شهرستان که جزو مناطق سردسیر یا گرمسیر می باشد، بر اساس آئین نامه تکمیلی تعرفه های برق که براساس سند معاونت برنامه ریزی و امور منطقه ای دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق و خصوصی سازی وزارت نیرو، شهرستانهایی که در محدوده تحت پوشش مناطق گرمسیر می باشد ذکر گردیده است.

وی اظهار کرد: در استان ایلام شهرستانی تحت پوشش مناطق گرمسیری شامل شهرستانهای مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان می باشد، لذا شهرستان ملکشاهی همانند سایر شهرستانهای حوزه شمالی در محدوده سردسیر واقع گردیده است که شامل تخفیف تعرفه گرمسیری نمی باشد.

اعتراض مردم ملکشاهی به تعرفه های برق و گاز طی امضای یک طومار

جمعی از مردم ملکشاهی طی امضای طوماری به تعرفه قبوض برق و گاز شهرستان اعتراض کرده و خواستار پیگیری مسئولان در این زمینه شدند

در این طومار اعتراض آمیز آمده است: اینجانبان امضاء کنندگان ذیل الذکر اعم از اهالی،  کسبه و بازاریان و ساکنین شهرستان ملکشاهی به استحضار می رساند از آنجا که در طول سالهای اخیر تعرقه و عوارض برق و گاز خانگی و اماکن تجاری به مقدار قابل توجه و سرسام آوری از سایر شهرستانهای استان ایلام در فیش های پرداختی مردم شهرستان ملکشاهی افزایش یافته است و علیرغم مراجعت مکرر به مسئولین محترم پاسخ مناسبی در راستای افزایش قیمت برق و گاز دریافت نکرده ایم و حسب تحقیقات به عمل آمده علت اصلی افزابش قیمت، اشتباه در نحوه محاسبه و کنتور شمارشگر عنوان گردیده، لذا بنابه مراتب به منظور جلوگیری از تضییع حق و حقوق مردم شهرستان ملکشاهی، رسیدگی شایسته و انعکاس نتیجه لازم مورد انتظار است.

حال با توجه به اینکه اقشار مختلفی با وضعیت اقتصادی متفاوت در شهرستان زندگی می کنند، ضروری است در راستای رضایتمندی شهروندان مسئولین عنایت ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد