سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27264
|
15:22 - 1396/04/07
نسخه چاپی

گرما مردم ایلام را خانه نشین می کند؛آمادگی بیمارستان های استان برای خدمات رسانی به بیماران گرما زده

گرما مردم ایلام را خانه نشین می کند؛آمادگی بیمارستان های استان برای خدمات رسانی به بیماران گرما زده
براساس اعلام مرکز هواشناسی با ورود موج گرمایشی به استان ایلام دمای هوا در برخی مناطق به بالای 50 درجه خواهد رسید.

به گزارشايلام بيدار،در پی تشدید گرما طی امروز،  فعالیت ادارات، بانک ها و کلیه نهادهای دولتی استان ایلام به جز مراکز درمانی، خدمات رسانی و امدادی امروز چهارشنبه هفت تیر یک ساعت زودتر به پایان رسید، این تصمیم به دلیل ورود توده گرمایشی به استان و صرفه جویی در مصرف انرژی اتخاذ شد.

ادارات و نهادهای دولتی شهرستانهای مهران و دهلران (به جز مراکز درمانی، خدمات رسانی و امدادی) نیز راس ساعت ۱۳ به فعالیت خود پایان می دهند.

احمد کرمی مدیر کل بحران استان ایلام امروز اعلام کرد: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود موج گرما به استان و افزایش دما به خصوص امروز ٧تیرماه  ٩٦ضرورت دارد ضمن آماده باش تمامی مراکز بهداشتی، درمانی و إمدادی و اکیپ های عملیاتی دستگاه های خدمات رسان،  مدیران کل دستگاه های مربوطه و فرمانداران به صورت مستمر اوضاع  را بررسی و پایش کنند.

بر همین اساس شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت توزیع برق استان ایلام نیز در اطلاعیه های جداگانه ای از عموم مشترکان خود خواسته اند با توجه به افزایش دمای هوا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا دچار مشکل قطعی در این ایام نشوند.

مصرف بی رویه مارا مجبور به اعمال خاموشی می کند

هادی شیرخانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از احتمال بروز خاموشی در صورت مصرف بی رویه مشترکین خبر داد و گفت: عدم رعایت الگوهای مصرف توازن تولید و مصرف را برهم زده است این در حالی است که هزینه های تولید مازاد توجیه اقتصادی ندارد و تنها راه کاهش مصرف بی رویه است.

وی از مردم شریف استان خواست تا با نهایت دقت در مصرف برق صرفه جویی کنند که اگر این اتفاق بیفتد بی شک بدون اعمال خاموشی تابستان را سپری خواهیم کرد.

آمادگی تمامی بیمارستان‌های استان ایلام برای مواجهه با گرما

علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام   از آمادگی تمامی بیمارستان‌های استان ایلام برای مواجهه با گرما خبر داد و با بیان اینکه در شهر ایلام بیمارستان مصطفی خمینی از آمادگی کامل برای پذیرش افراد گرما زده برخوردار است، اظهار داشت: در مناطق جنوبی استان بویژه دهلران و مهران نیز به بیمارستان‌ها آماده باش لازم داده شده است.

وی از شهروندان خواست از تردد غیر ضرور در ساعات گرم روز اجتناب کنند و برنامه‌های تفریحی خود را به ساعات خنگ و حتی‌المقدور شب موکول کنند.

وی استفاده از سیستم‌های سرمایشی و نوشیدن مایعات خنک را در طول روز توصیه کرد و افزود: مردم عزیز حتی‌الامکان از فعالیت در فضاهای آزاد و بدون سایه‌بان اجتناب کنند.

دلپیشه علائم شایع گرمازدگی را تشنگی و تعریق، رنگ پریدگی و برافروختگی، نبض ضعیف، بیحالی ، سرگیجه، تهوع و سردرد عنوان کرد و افزود : این افراد در صورت بروز چنین حالت‌هایی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

امکان افزایش دمای هوای شهرستان های گرمسیری تا ۵۲ درجه

یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان ایلام  اظهار داشت: دمای هوای شهرهای گرمسیری استان در روز گذشته تا ۵۱ درجه و شهرهای سردسیری تا ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی بیان داشت: امکان افزایش دمای هوای شهرستان های گرمسیری این استان از جمله مهران و دهلران تا ۵۲ درجه سانتیگراد در روز جاری و ایام پایانی هفته وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا از دیروز سه شنبه در استان ایلام شروع شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد، افزود: اوج گرمای هوا مربوط به روز جاری است.

مدیر کل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: افزایش گرمای هوا نسبت به روزهای گذشته از هفته جاری بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب