سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27227
|
18:08 - 1396/04/05
نسخه چاپی

نقدی بر توضیحات معاون فرهنگی ارشاد ایلام؛

در موضوعاتی که خبر ندارید قلم فرسایی نکنید/ گاهی سکوت کنید

در موضوعاتی که خبر ندارید قلم فرسایی نکنید/ گاهی سکوت کنید
انچه بیشتر ذهن ها را در جوابیه معاون فرهنگی ارشاد ایلام به خود خیره می کند اینکه حتی وی هم نتوانسته ثابت کند که کنسرت چگونه ریشه در قرآن دارد و تنها مباحث فرعی دیده شده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::موضوع از چند روز گذشته و نشست خبری هفته دوم "قرآن و عترت" با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شروع شد؛ آنجا که "علی محمد نیاکان"، در نشستی علاوه بر اعلام برنامه های این هفته به تشریح اقدامات انجام شده این اداره کل پرداخت.

وی بدون اشاره و یا سوال خبرنگاران، اقدام به تشریح برنامه ها کرد؛ مدیر کل ارشاد ایلام در این نشست خبری با بیان اینکه برنامه های فرهنگی ریشه در دین و قرآن دارد گفت: "کنسرت" از همان برنامه هایی است که ریشه در قرآن دارد.

همین سخنان وی با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رو به رو شد و فعالان قرآنی از جمله امام جمعه دره شهر که خود از حافظان قرآن هستند نسبت به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: مدیر کل ارشاد اسلامی استان ایلام لطف کنند آیات مربوط به کنسرت و ضرورت آن را برای آشنایی ما با قرآن بیان کنند.

اما در همین راستا "عمران خودآموز"، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد ایلام در توضیحاتی نسبت به این نشست خبری و موضوعات مطرح شده ارائه کرده است که در ابتدا باید عرض کنیم در حالی معاون فرهنگی ارشاد در خصوص این موضوع قلم فرسایی کرده که او در این نشست خبری حضور نداشت.

وی حواشی اخیر در این نشست خبری را در چارچوب سناریوی به حاشیه راندن فعالیت های فرهنگی دولت ارزیابی کرده است، این در حالی است که در ابتدا به خبرنگاران اعلام شده بود که نشست خبری هفته قرآن و عترت است و این خود مدیر کل ارشاد بود که حاشیه درست کرد نه خبرنگاران و یا شخص دیگری.قرار بود در مورد قرآن و عترت سخن بگویند نه کنسرت.

معاون فرهنگی ارشاد ایلام در ادامه آورده است: "سوالی که با هدف حاشیه سازی پرسیده شود خواه ناخواه پاسخی بهتر از آن طلب نمی کند" باید گفت که هیچ خبرنگاری در ابتدا این سوال را از مدیر کل کل ارشاد نپرسیده است و این خود جناب مدیر بودند که چنین افاضه کردند؛ هرچند معاون ارشاد ایلام نیز با این جمله ریشه داشتن کنسرت در قرآن را تلویحا رد کرده است.

ما این توضیحات معاون فرهنگی ارشاد ایلام را به پای اینکه در نشست خبری نبوده و از چیزی خبر ندارند می گذاریم اساسا کسی از جناب مدیر کل سوالی نپرسیده و حرفی نزده اما جناب نیاکان خود در این نشست بدون مقدمه گفته است که برگزاری کنسرت ریشه در قرآن دارد(فایل صوتی نشست موجود می باشد.)

بهتر بود جناب خودآموز قبل از ارائه توضیحات در رابطه با نشستی که در آن حضور نداشته حداقل برای یکبار از همکاران خود و یا مدیر کل ارشاد و یا سایر همکاران رسانه ای اصل ماجرا را جویا می شد نه اینکه اینگونه شتابزده قلم فرسای کند.

وی در ادامه آورده است که کسانی که سابقه مدیر کل ارشاد را زیر سوال می برند بهتر است زمینه کاری خود را نیز بازگو کنند" که باید گفت: ادعای ریشه داشتن کنسرت در قرآن را آن کس کرده که تاکنون نتوانسته آن را نیز ثابت کند نه انکه در جواب این اقدام، معاون فرهنگی ارشاد ایلام و نه مراجع قانونی دیگران را بابت سخن نگفته مورد مؤاخده قرار دهد! هر چند که این سخن شما از روی عصبانیت است در برخورد با رسانه در حالی که مجموعه دولت ید بیضایی در حمله به منتقدان دارد.

معاون فرهنگی ارشاد ایلام همچنین آورده است "افرادی با استناد به حواشی پیش ساخته، از کاه کوه می سازند" که باید در این خصوص هم گفت وقتی یک مقام دولتی بدیهیات دینی یک جامعه را زیر سوال می برد از کاه کوه ساختن است؟! آیا بهتر نبود مدیر کل در موضوعی که تخصص ندارند اظهار نظر نکنند؟ اگر برای شما کنسرت ریشه در قرآن دارد به صورت مستند و شفاف آن را اعلام کنید در غیر این صورت جای "حاشیه" درست کردن و ماله کشی حداقل "عذرخواهی" و یا سخنان خود را تصحیح کنید.

بیم آن داریم که این سخنان در راستای همان خطر نفوذ فرهنگی باشد که مقام معظم رهبری در جریان برجام خطر آن را در جامعه گوشزد کردند که دشمن به دنبال آن است.

وی در توضیحات خود در خصوص این نشست خبری آورده است "آنانکه با سوءبرداشت از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری، آتش به اختیار را فحاشی به رئیس جمهور منتخب ملت تفسیر می کنند باید گفت از نظر ما توهین به رئیس جمهور توسط هر شخص و گروهی محکوم است اما آیا معاون مدیر کل ارشاد توهین به رئیس جمهور در سال 88 و حرام زاده خواندن وی و پاره کردن عکس وی را نیز محکوم می کند و آیا حاضر توهین های جناب روحانی به منتقدان و نهاد های انقلابی را محکوم کند یا این موضوع فقد برای پیشبرد منافع حزبی و گروهی است؟

در پایان لازم می دانیم چند نکته را یادآوری کنیم؛ انتقادهای به حق به مدیر کل ارشاد ایلام تنها به خاطر سخنانی است که خود ایشان بر زبان آورده است اما انچه بیشتر ذهن ها را در جوابیه معاون فرهنگی ارشاد ایلام به خود خیره می کند اینکه در این جوابیه بعد از مدیر کل ارشاد، حتی معاون وی هم نتوانسته ثابت کند که کنسرت چگونه ریشه در قرآن دارد و به جای اصل موضوع مباحث فرعی دیده شده است و کسانی که به این موضوع در جهت اثبات این سخنان می پردازند مورد سرزنش قرار می گیرند.

هنوز در رابطه با این نشست خبری موضوعات و پشت پرده های دیگری وجود دارد که در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلیایلام بیدارهمچنان منتظر پاسخ شفاف مسئولان ارشاد در خصوص ریشه داشتن کنسرت در قرآن است موضوعی که همچنان برای این اداره کل سر دراز دارد...

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب