سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27207
|
09:50 - 1396/04/04
نسخه چاپی

صحت انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ایلام تایید شد

صحت انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ایلام تایید شد
رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام از تایید صحت برگزاری این انتخابات در تمامی حوزه های رای گیری شهرستان های 10 گانه این استان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "سلام امینی"، رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: این هیات در مدت زمان قانونی به ادله و مستندات افراد شاکی و شکایت های واصله به صورت دقیق رسیدگی کرد. 

وی افزود: طی این مدت هیچگونه شکایتی از سوی نامزدها در شهرستان های ایوان، دره شهر و بدره دریافت نشد و صحت انتخابات این شهرها در مراحل قبلی تایید شده بود. 
رئیس هیأت عالی نظارت استان بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ایلام یادآور شد: بر اساس قانون در مناطقی که از سوی نامزدها شکایت های مستدلی ارائه شده بود هیات های نظارت تنها مجاز بودند نسبت به بازشماری 10 درصد صندوق ها اقدام کنند.
به گفته وی، در مرحله شهرستانی بازشماری آرا در 10 درصد صندوق های مناطقی که دارای شکای بودند انجام شد ولی هیچگونه تغییری در نتیجه ایجاد نشد بنابراین هیات نظارت استان با لحاظ این وضعیت صحت انتخابات را در این مناطق تایید کرد. 
امینی یادآور شد: در برخی نقاط نیز پس از بازشماری آرا در مرحله شهرستانی تغییراتی در نتایج بوجود آمد که به دلیل اینکه تعداد صندوق ها محدود بود پس از اخذ مجوز از هیات مرکزی نظارت نسبت به بازشماری آرا در تمامی صندوق ها اقدام شد که شاهد تغییراتی در نتایج حاصله بودیم. 
رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اضافه کرد: در نهایت هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام صحت این انتخابات را در استان اعلام کرد. 
وی با اشاره به برگزاری این انتخابات در شهر ایلام به شکل تمام الکترونیکی گفت: در برخی شعب بدلیل کمبود دستگاه ها شاهد ازدحام جمعیت و کندی روند اخذ رای بودیم ولی در مجموع مدت زمان طی شده برای اخذ هر رای در شهر ایلام 87 ثانیه بود. 
امینی ادامه داد: افزایش تعداد دستگاه ها و همچنین ارائه آموزش های کاربردی به عموم شهروندان در خصوص نحوه رای گیری می تواند در رفع مشکلات این دوره برای دوره های آینده مثمر ثمر باشد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب