سرویس: سیاسی
کد خبر: 27187
|
12:48 - 1396/04/03
نسخه چاپی

از افشاگری روز قدس تا شعار علیه رئیس جمهور / چگونه یک حاشیه بر متن غلبه می کند

از افشاگری روز قدس تا شعار علیه رئیس جمهور / چگونه یک حاشیه بر متن غلبه می کند
همزمان با راهپیمایی روز قدس و در حاشیه حضور رئیس جمهور، عده ای با سر دادن شعارهایی رئیس جمهور مستقر را با ابوالحسن بنی صدر مقایسه می کنند. آنچیزی که در این میان مهم و استراتژیک می باشد آن است که نباید یک مسأله حاشیه ای، در نظام رسانه ای ما تبدیل به یک متن پررنگ شود.

به گزارشايلام بيدار، سید مهدی سیدی: علی لاریجانی گفته است: «هدف امام (ره) از تأسیس روز قدس، یک افشاگری بزرگ بود تا ملت‌های مسلمان بیدار شوند و از یک وظیفه مهم اسلامی، غفلت نکنند». حالا این حرکت افشاگرانه به نقطه اوج رسیده است؛ و به رغم طراحی های پیچیده صهیونیستی آمریکایی، مسأله فلسطین در نقطه توجهات جهانی قرار دارد.


راهپیمایان ایرانی در قطعنامه پایانی اعلام کرده اند آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل همچنان اولویت اول جهان اسلام است. سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی روز قدس خود گفته است پس از ارتحال امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه ای این مسؤولیت را به دوش کشیده و موضوع حمایت از قدس، از قاره ای به قاره دیگر گسترش می یابد. دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرده است ایران حامی اصلی فلسطین است، برای همین توطئه های زیادی برای انزوای ایران در جریان است و می خواهند به واسطه گروه های تروریستی، جنگ را به داخل ایران بکشانند.

موشک های ایرانی و سعودی های اسرائیلی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی موشک های خود با تیتر زده است اسرائیل باید نابود شود. همزمان آمریکا با تجدید تحریم ها و زیرپاگذاشتن برجام، با تکنولوژی موشک های جمهوری اسلامی ابراز مخالفت می کند. ترامپ در سفر به عربستان سعودی پس از انعقاد قرارداد 110 میلیارد دلاری نظامی، می گوید باید در برابر نفوذ ایران ایستادگی کرد. با فاصله ای کوتاه، داعش به مجلس شورای اسلامی در تهران، حمله کور می کند.

ایران نیز در پاسخی کوبنده، شش موشک بالستیک بومی، به مواضع داعش در دیرالزور سوریه شلیک کرده و 170 نفر از تکفیری ها و چند تن از فرماندهان داعش را به هلاکت می رساند. مقامات اسرائیلی بلافاصله از این اقدام ابراز نگرانی می کنند!

چند روز قبل پادشاه عربستان ولیعهد خود را عزل و فرزند خود را به نیابت سلطنت نصب می کند. محسن رضایی در فضای مجازی هشدار می دهد اتفاقات اخیر عربستان شبیه تحولات عراق قبل از حمله به ایران است. او معتقد است عربستان دارد برای یک ماجراجویی بزرگ و خطرناک در خلیج فارس آماده می شود.

موج جهانی بر علیه اسرائیل

سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی شهر قم در تحلیل وضع موجود می گوید «امروز مسئله مهاجرت به اسرائیل معکوس شده است، امروز بسیاری از کشورهایی اروپایی نیز با اسرائیل همراهی نمی‌کنند.» رسانه های خبری اعلام می کنند راهپیمایی روز قدس در کشورهای اروپایی نیز با کیفیت قابل توجه به انجام رسیده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پستی اینستاگرامی می نویسد «روز قدس امسال از یکسو به دلیل حضور تروریست ها در منطقه که مورد حمایت صهیونیست ها هستند و از سوی دیگر به دلیل سیاست های دولت آمریکا که همواره به فکر تجاوز به حقوق ایران بودند، اهمیت ویژه ای دارد. حامیان تروریست ها و کسانی که در مقابل جنایات صهیونیست ها سکوت کرده اند در تاریخ شرمنده خواهند شد.»

حاشیه ای برای پوشاندن متن
همزمان با راهپیمایی روز قدس و در حاشیه حضور رئیس جمهور، عده ای با سر دادن شعارهایی رئیس جمهور مستقر را با ابوالحسن بنی صدر مقایسه می کنند. به نقل از منابع خبری، محافظان رئیس جمهور به سرعت او را از میان جمعیت خارج می کنند. کمتر از یک ساعت فضای مجازی درگیر انعکاس این رخداد می شود. ترند حمایت از روحانی به سرعت در توئیتر اوج می گیرد.

فورا طیف وسیعی از دولتی ها به میدان آمده و ماجرا را محکوم می کنند. وزیر کشور در نامه ای به معاون امنیتی خود، دستور پیگیری صادر می کند. همزمان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، علی ربیعی، حسام الدین آشنا، معصومه ابتکار، زهرا احمدی پور، شهیندخت مولاوردی، علی مطهری، محمدرضا عارف و تعدادی از روزنامه نگاران این حادثه را محکوم می کنند. از سوی مقابل، نیروهای انقلابی و حزب اللهی نیز این حرکت را شماتت و نوعی اشتباه خودسرانه تلقی کرده و از آن اعلام برائت می کنند. اما همزمان از رئیس جمهور می خواهند خود او نیز به دوقطبی فضای سیاسی دامن نزده و احساسات مخالفان را جریحه دار نکند.

نقطه ضعف رسانه
آنچیزی که در این میان مهم و استراتژیک می باشد آن است که نباید یک مسأله حاشیه ای، در نظام رسانه ای ما تبدیل به یک متن پررنگ شود. بلکه با عقل ورزی رسانه ها، شکوه حضور ملت ایران در برابر نظام سلطه، برجسته و پرعظمت باقی بماند. آنچنان که در سال 88 نیز گروهی با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان، عظمت راهپیمایی روز قدس را لکه دار کرده و بر متن ماجرا سایه انداختند.

پس باید رسانه بداند و بیاموزد که هر حادثه را در سطح و وزن مناسب خود پوشش خبری داده و اولویت های اصلی را فراموش نکند. امروز بیش از هرزمان دیگر به رسانه عاقل، هوشمند و متدین نیازمندیم.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب