سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27185
|
12:41 - 1396/04/03
نسخه چاپی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام:

کنسرت ریشه در قرآن دارد/ در اجرای کنسرت ها خودمان کارشناس هستیم

کنسرت ریشه در قرآن دارد/ در اجرای کنسرت ها خودمان کارشناس هستیم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام گفت: زیرساخت های لازم برای اجرای کنسرت و موسیقی را در استان ایلام نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، "علی محمد نیاکان"، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست خبری با رسانه های جمعی به مناسبت هفته دوم قرآن و عترت با اشاره به برنامه های انجام گرفته این اداره کل گفت: تاکنون 100 کنسرت موسیقی در استان اجرا شده که البته از مابقی استان ها از این حیث عقب بوده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: در جلسه ای که مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها حضور داشتند یکی از مدیران کل حاضر در جلسه اعلام کرد ماهی قریب به 100 کنسرت برگزار کرده اند که بنده با شنیدن این حرف خجالت کشیدم، آنها کجا و ما کجا.

نیاکان اظهار کرد: در ایلام ماهی یک الی دو کنسرت هر چند بی حاشیه برگزار می کنیم و این یک نعمت بزرگ در استان ایلام است که اجرای کنسرت هاهیچ حاشیه ای نداشته اند و این یک نعمت مطلوب برای ما است.

وی افزود: سعی داریم کنسرت ها را ساماندهی کنیم و اگر مشکلی وجود دارد به خاطر زیرساخت ها است؛ در این راستا فضا را در دست گرفته ایم و اگر اعتبارات لازم جذب شود بدون حاشیه ها اقدام به برگزاری می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: نباید برنامه ای برگزار شود که هر کسی به راحتی آن را نقد کند ما هم دوست نداریم و کارشناس هستیم و آسیب ها را خودمان بهتر از هر کسی می شناسیم و پاسخگو هستیم.

نیاکان تأکید کرد: کارهای فرهنگی ریشه در قرآن و دین دارد و در راستای تبیین این فعالیت ها تلاش کردیم که کاری سبک و فعالیتی که در شأن مردم نیست را انجام ندهیم.

وی در پاسخ به این سوال اگر کنسرتی برگزار شود و شئونات اسلامی در آن رعایت نشود چگونه این برنامه و فعالیت ریشه در دین و قرآن دارد گفت: 38 سال است مردم ایلام همگام با انقلاب خون دادند و شهید دادند و از 430 کیلومتر مرز پاک حراست کردند؛ از بالا و دولت گذشته گله مندم که به استان ایلام کم توجهی شده و زیرساخت لازم برای اجرای کنسرت و موسیقی را نداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: موسیقی آرام کننده است و خارج از ایران کسی در کنسرت ها نمی خواند؛ این خاک، خاک ایلام است و همه ما فرزند یک آب و خاک هستیم و باید عینک بدبینی را دربیاوریم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد