سرویس: سیاسی
کد خبر: 27182
|
09:59 - 1396/04/03
نسخه چاپی

منافع روحانی در ایجاد دو قطبی نیست؛

دولت آرامش را جایگزین رادیکالیسم کند

دولت آرامش را جایگزین رادیکالیسم کند
تعجب نباید کرد که اگر فردا روزی فعالیت اقتصادی سپاه نیز مانند موشک هایش صدا کرد و مردم با واقعیتهای موضوع اشنا شدند آقای رئیس جمهور پس از چند روز اعلام نکند دستور فلان اقدام سپاه را وی صادر کرده است!

گروه سیاسی  ايلام بيدار ::همین چند روز گذشته بود که سپاه در خونخواهی و در راستای وفای به عهد پس ازقولی که به مردم در راستای انتقامی که از تروریست ها خواهد گرفت، سیلی محکمی بر صورت آنها و چکیده استکبار جهانی زد.

داعشی که به تعبیر هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب اقدام به ترقه بازی در مجلس و حرم امام کرد و چند تن از هموطنان را شهید و زخمی کرده و چه رویاهای بزرگی در سر خود می پروراند، اکنون مزه شیرین ذوالفقار و قیام را چشید.
این اقدام شجاعانه رادمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با استقبال همه سیاستمداران مواجه و موج سروری در دل مردم و بویژه خانواده های حادثه تروریستی ایجاد کرد؛ حال این اظهار خرسندی برخی سیاسیون چقدر واقعی بود یا از سر اجبار، بماند.
همین چند ماه پیش بود که وقتی سپاه در برابر تهدیدهای آمریکا آزمایش موشکی انجام داد، علی مطهری این اقدام را "موشک پرانی، تندروی و کم عقلی زیانبار" خواند! گویا تروریست ها باید تا بیخ گوش امثال آقای مطهری در مجلس می آمدند و 18 شهروند را شهید می کردند تا از خواب غفلت بیدار شده و تفاوت شهید و جلاد را درک کنند.

اما پس از این اقدام غرورآفرین بود که بازهم جریان هایی به مانند همیشه به دنبال حاشیه سازی بودند، این جریان که اکنون بر مسند پاستور نیز تکیه کرده است همواره به دنبال عوض کردن مواضع خود بوده و به قولی نان به نرخ روز خور بوده است.

البته سبقه جریان اصلاح طلبی در همراهی خواسته و یا نا خواسته با جریانات غربی نیز نشان می دهد که همواره به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و بویژه امنیتی بودند تا جایی که فروردین سال 95 پس از توئیت جنجالی مرحوم هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه "دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها" و نظر منفی درباره ساخت موشک بود که کشورهای غربی به دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای علیه توان موشکی کشورمان نوشتند و بان‌کی‌مون نیز از آزمایش‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

اما اکنون و پس از گذشت یکسال از سخنان مرحوم هاشمی رفسنجانی، اقدام دلاورمردان در حمله موشکی به مقر تروریست ها اقتدار را بر ید ایران اسلامی نشانده و بجای تضعیف توان دفاعی و نیروهای مسلح باید به دنبال دشمن هراسی بود، همان کاری که دشمن در قبال ایران یعنی پروژه "ایران هراسی" در دنیا را انجام می دهد.
در این میان اما نقش رییس دولت یازدهم بعنوان رییس شورای امنیت ملی بیشتر به چشم می خورد تا جایی که حسن روحانی که در دوران انتخابات صرفا با شعارهای خود و حمله به نهادهای امنیتی و دفاعی و کاهش بودجه نظامی، بر مسند پاستور نشسته و با سخنان عجیب خود، زمینه حمله به این نهادها را فراهم کرده و اکنون و پس از عملیات غرور افرین سپاه نیز به دنبال حاشیه سازی است.
روحانی پس از چند روز سکوت پس از عملیات لیله القدر طی سخنانی در ضیافت افطار با علما و روحانیون همچون برخی صحبت هایش در دوران انتخابات، این بار در سخنانی که نشان می داد وی اصلا در جریان این حمله موشکی نبوده، همه چیز را به نام خود تمام کرد و گفت: اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آماده کردن موشک و پرتاب ‏آن به نقاطی که سران داعش در دیرالزور بودند، انجام داد تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه ‏اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می شود.‏
وی عنوان کرده بود که حملات سپاه با دستور خودش صورت گرفته و این نکته ای است که صریحا در اطلاعیه سپاه تکذیب شده و امده است که "عملیات موشکی لیله القدر در سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تحت امر رهبر معظم کل قوا( مدظله العالی) صورت گرفته است".
اما از همه عجیب تر سخنان وزیر "نگیر و نبند" اطلاعات بود که نه تنها در پی شریک کردن خود در این افتخاربزرگ بود، بلکه در سخنانش عملا این عملیات را به نام دولت و وزارت اطلاعات سند زد که سپاه فقط نقش اجرایی در آن را داشته است.

وزیر اطلاعات درباره حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفته است: همانگونه که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران تصریح فرمودند این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و ریاست محترم جمهوری اسلامی نیز در جایگاه رییس شورای عالی امنیت به نیروهای مسلح دستور یورش کوبنده را به مقر داعش صادر کرد و مورد تایید مقامات عالی نظام قرار گرفت.

علوی ادامه داد : نقاط تجمع سرکردگان داعش توسط وزارت اطلاعات در اختیار یگان موشکی سپاه قرار گرفت و موشک‌های ظفرآفرین سپاه آنها را نشانه گرفتند، حسب اطلاعات متقن ما موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرده و تعداد زیادی از عناصر جنایتکار داعش، چند تن از سرکردگان و فرماندهان آنها از جمله ابوعاصم لیبی به هلاکت رسیدند.

در بیانیه سپاه این بار در پاسخ به این اظهارات آمده است که تمامی مراحل شناسایی و جمع آوری اطلاعات پیرامون وضعیت مقر ها و موقعیت تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور سوریه، صرفا توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه و در فرایندی دقیق و مطمئن صورت پذیرفته و در اختیار نیرو های هوا و فضا سپاه قرار گرفته است که این نیز نمونه دیگری از عوام فریبی نماینده دولت را نشان می دهد.

رئیس جمهور پس از این همه هجمه و سپاه هراسی که در جامعه به راه انداخته بود با چه رویی خود را سردمدار عملیاتی معرفی می کند که همه می دانند از صفر تا صد آن توسط عوامل سپاه پاسداران و تحت امر رهبری صورت گرفته است.
وزیر اطلاعات دولت نیز که برای خود شیرینی سند این عملیات غرور آفرین را بنام دولت می زند ایا نمی داند دیگر دوره عوام فریبی بسر امده و مردم در فضای مجازی گسترده همه چیز،را رصد میکنند.
البته گفتن این نکته برای روشنتر کردن نگاه مردم ضروریست که رئیس جمهور ابتدای امر با حملات خود به سپاه پاسداران تازید تا با سپاه هراسی رای جمع کند که البته موفق هم شد اما پس از این موضوع و پس از حمله کوبنده سپاه پس از چند روز سکوت و سبک و سنگین کردن موضوعات و مشورت کردن با اطرافیان خود در سخنرانی خود را شخص اول در عملیات لیله القدر معرفی کرد و سپاه را مقتدر نامید که این نیز همان رویه عوام فریبی است و چه شد که پس از بیانیه سپاه پاسداران دوباره به موضع اولیه خود بازگشته و با حمله دوباره  اینبار مواضع اقتصادی سپاه را هدف قرار داد و سپاه را مورد لطف خود قرار داده اند که باید گفت این نشان از یک بام و چند هوای رییس جمهور منتخب دارد.

همه مردم می دانند که جناب روحانی در همین دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با سفر به نقاط کشور از جمله بوشهر با طرح های قرارگاه خاتم سپاه عکس یادگاری گرفت و آنها را به نام دولت خود ثبت و ضبط کرد.

اما  تعجب نباید کرد که اگر فردا روزی فعالیت اقتصادی سپاه نیز مانند موشک هایش صدا کرد و مردم با واقعیتهای موضوع اشنا شدند آقای رئیس جمهور پس از چند روز اعلام نکند دستور فلان اقدام سپاه را وی صادر کرده است!.

همه این موضوعات در یک ضرب المثل خلاصه می شود که رئیس جمهور برای حفظ منافع خود و اطرافیانش و حفظ رویه خود، یکی به نعل می زند و دیگری را به میخ.

آیا بهتر نیست بجای حرکات و سخنان رادیکالیسم کمی هم به فکر ایجاد آرامش بجای دوقطبی سازی و انحراف افکار عمومی بود و هر کس سر جای خودش به کارهای محوله خود مشغول باشد تا همانند سپاه تحسین همگان را برانگیخته و مورد تایید عموم مردم واقع شود.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب