سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27179
|
09:26 - 1396/04/03
نسخه چاپی

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

منطقه آزاد مهران قربانی تعدد مناطق پیشنهادی شده است

منطقه آزاد مهران قربانی تعدد مناطق پیشنهادی شده است
امینی گفت: مهران هم اکنون قربانی تعدد مناطق پیشنهاد شده از سوی دولت ونمایندگان بعضی مناطق شده است که به دولت فشار می آورند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد ، دکتر"سلام امینی"  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمیندگان استان در خصوص آخرین وضعیت لایحه منطقه آزاد مهران، اظهار کرد: منطقه آزاد مهران به عنوان قلب تپنده اقتصاد استان ایلام بهترین راهکار برای شکوفایی مزیت ها و ظهور استعدادهای طبیعی و ثروت های خدادادی استان مانند صنایع نفت و گازونیزصنایع صادراتی است که می تواند در استان تحول اساسی و ریشه ای اقتصادی ایجاد کند.

وی افزود: جایگاه راهبردی و موقعیت جغرافیایی مرز بین المللی مهران امکان دسترسی به بازار بزرگ کشورهای عربی منطقه از مسیر منطقه آزاد مهران را بسیار راحت تر و ایمن تر فراهم می کند.

امینی خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت اکثریت نمایندگان مجلس با ایجاد منطقه آزاد مهران موافق هستند و با نگاه مثبت به این موضوع می نگرند ولی مهران هم اکنون قربانی تعدد مناطق پیشنهاد شده از سوی دولت ونمایندگان بعضی مناطق شده است که به دولت فشار می آورند.

وی یادآور شد: اگر دولت لایحه جداگانه ای را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران ارائه دهد مورد تایید نمایندگان قرار می گیرد ولی به دلیل تعدد مناطق و نداشتن شرایط لازم در برخی نقاط، نمایندگان با این موضوع موافقت نکرده اند.

وی یادآور شد: محدوده منطقه آزاد مهران پیش از این حدود 90 هزار هکتار پیش بینی شده بود که با انجام اصلاحاتی در سطح 35 هزار هکتار تعیین و به تصویب کارگروه ذیل شورای عالی مناطق آزاد کشور رسیده است. محدوده پیشنهادی چهار منطقه آزاد مهران، بوشهر، اینچه برون و اردبیل چند ماه پیش از مجلس به دولت برای اصلاح محدوده عودت خورده بود، بررسی و با محدوده اصلاح شده همه این مناطق موافقت شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: این لایحه هم اکنون در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود، ضمن اینکه دولت نیز پس از اصلاح نقشه منطقه آزاد مهران که تا حدودی محدود تر شد آن را در اختیار اعضای کمیسیون قرار داده است.

امینی گفت: با توجه به فصل بررسی لایحه بودجه 96 و همچنین برنامه ششم توسعه در انتهای سال گذشته و درگیر بودن نمایندگان با انتخابات شوراها، مدتی است پیگیری این موضوع به تاخیر افتاده ولی پس از برگزاری انتخابات یکی از مهمترین اولویت های نمایندگان استان تلاش برای تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش زیادی از مشکلات استان به ویژه در زمینه ایجاد فرصت های شغلی با تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران مرتفع خواهد شد و بدون شک تحقق این امر از مهم ترین خواسته های مردم شهید پرور مهران و استان ایلام است.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد