سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27139
|
07:54 - 1396/04/01
نسخه چاپی

مدیرجهادکشاورزی خبرداد؛

دره شهر رتبه نخست تولید گندم استان شد

دره شهر رتبه نخست تولید گندم استان شد
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: در سال زراعی جاری 28 هزار تن از گندم مرغوب در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، "طیار فیلی" مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: این شهرستان در بخش کشاورزی از ظرفیت ها و پتانسیل بالایی برخورداربوده به طوریکه  در تامین، امنیت و سلامت غذایی نقش بسزایی ایفا می کند.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری نیز با بهره گیری از شعار سال رهبر انقلاب" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و تکیه بر روحیه جهادی، کرامت بخشیدن به کشاورزان، افزایش توان بهره برداری از منابع موجود، استفاده از فن آوریها نوین و توان اجرایی کارشناسان در بخش تولید  محصولات کشاورزی روند روبه رشدی داشته ایم.

فیلی گندم را یکی از محصولات تولیدی مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جدید کشاورزان دره شهری با تلاش مضاعف، اجرای عملیات آبیاری تکمیلی، تغذیه مناسب مزارع و تناوب صحیح در اراضی، 28 هزار تن از گندم مرغوب تولید و روانه بازار مصرف کردند.

وی تصریح کرد: این میزان برداشت باعث کسب رتبه نخست تولید گندم در استان ایلام شد.

فیلی یادآور شد: هم اکنون بیش از 10 هزار بهره بردار در زمینه کاشت و برداشت این محصول در سطح 10 هزارو 500 هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خاطرنشان کرد:: انتظار می رود در سال زراعی جدید شاهد افزایش عملکرد بیشتر در واحد سطح محصول گندم و سایر محصولات زراعی این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب