سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27134
|
08:30 - 1396/03/31
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج اساتید:

سازماندهی بیش از 1500 استاد در 16 کانون بسیج اساتید در دانشگاه های ایلام

سازماندهی بیش از 1500 استاد در 16 کانون بسیج اساتید در دانشگاه های ایلام
ملکی گفت: بیش از 1500 نفر از اساتيد دانشگاههاومراکزآموزش عالی استان درقالب 16 كانون بسيج اساتيددردانشگاههاومراکزآموزش عالی سازماندهی شده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد ، "دکتر محمدملکی" مسئول سازمان بسیج دانشجویی به مناسبت روز بسیج دانشجویی و گرامیداشت شهید چمران اظهار کرد : دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهم و اثرگذاری برخوردار است، تا انجا که در اندیشه امام خمینی‌(ره) دانشگاه مبداء همه تحولات است و مقدرات و سرنوشت ملت را تعیین می‌کند.

وی افزود: امام خمینی  بر این باور بودند که دانشگاه خوب که در آن علاوه بر دانش تربیت نیز لازم است مرکز انسان‌سازی است و یک ملت را سعادتمند می‌کند. این سعادتمندی در بیان حضرت امام وابسته به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و استقلال از شرق و غرب به معنای داشتن فرهنگ مستقل و قطع امید دشمنان و بیگانگان است.

ملکی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت:  رهبری با نگاه عمیق خود، نیاز امروز دانشگاه‌ها را در کشور، کار و تلاش علمی و پژوهشی، کار معنوی و ایمانی، حاکم کردن روحیه مجاهدت و جهاد در همه فعالیت‌های علمی، حضور دائم و بهنگام و تقویت بصیرت در مجموعه دانشگاهی دانسته‌اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان ایلام در ادامه و در تبیین وظایف اساتید بسیجی، از نگاه رهبری اظهار داشت: ایشان بر مؤلفه‌های حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تاثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان‌های دانشمند و با ایمان در طراز شهید چمران تاکید دارند.
دکتر ملکی با بیان اهداف بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: بسيج اساتيد دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و پژوهشي كشور از جمله سازمانهاي خود جوشي است كه با همت برخي از اعضاي هيأت علمي دلسوز انقلاب بنابه ضرورت و در راستاي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و تحقق نيات مقدس حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري بخصوص در جهت عملي شدن وحدت حوزه و دانشگاه ، توليد علم ، آزاد انديشي ديني و بالا بردن توان و بنيه علمي و فرهنگي اساتيد در دانشگاهها و جامعه راه اندازي شده تا بتواند از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دفاع و در مقوله هاي علمي و مديريتي كشور حضور فعال داشته باشد.
وی اضافه کرد: سازمان بسیج اساتید، در آغاز به صورت تشکل های خود جوش و به همت اعضای هیئت علمی دانشگاها و اساتید متعهد و دور اندیش در سراسر کشور قدم به عرصه ظهور نهاد. مسئول سازمان بسیج اساتید با اشاره به برگزاری همايش استاد شهيد دكتر مصطفي چمران بیان کرد:  این همایش درجهت قدرداني از مقام شامخ آن استاد برگزار گرديده است که  مي توان نقطه عطف و شروع فعاليت بسيج اساتيد ناميد. 

وی با اشاره به اهم فعاليتهای سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان ایلام درطی یک سال گذشته عنوان کرد: بیش از 1500 نفر از اساتيد دانشگاههاومراکزآموزش عالی استان درقالب 16 كانون بسيج اساتيددردانشگاههاومراکزآموزش عالی در کارگروههای حلقه های علمی،حلقه های صالحین، فرماندهان جنگ نرم،پیوست نگاری فرهنگی و ... سازماندهی شده اند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های بسیج اساتید، یادآور شد: تشکیل حلقه های هم اندیشی و تعالی ( صالحین )، تشکیل40 حلقه علمی متشکل از اعضاءهیات علمی، حضورتعداد 50 نفر از اساتید برجسته بسیجی در سراسر استان دربرنامه راهبردی اساتید فرماندهان جنگ نرم،برگزاری بیش از 10 کارگاه علمی با موضوعات مختلف، از اهم فعالیت ها و برنامه های بسیج اساتید در دانشگاه ها است.

ملکی به برگزاری مسابقات ورزشی، سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهداء، برگزاری کرسی های نظریه پردازی اساتید، توسط این سازمان اشاره و تأکید کرد: برگزاری بیش از 60 نشست ماهانه فرهنگی سیاسی، اجرای دوره های اساتید فرماندهان جنگ نرم و نشست سیاسی اساتید برجسته، برگزاري بازديدهاي علمي و صنعتي با شركت بيش از 100 نفر از اساتيد بسيجي از جمله برنامه هایی است که برای اساتید استان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب