سرویس: اقتصادی
کد خبر: 27127
|
10:16 - 1396/03/31
نسخه چاپی

علیرغم تکذیب مسئولان استانی صورت گرفت؛

انتقال شبانه تجهیزات کارخانه زرجین بافت به زنجان + فیلم و عکس

انتقال شبانه تجهیزات کارخانه زرجین بافت به زنجان + فیلم و عکس
علیرغم تکذیبیه های متعدد مسئولان استانی ، متأسفانه شب گذشته برخی از تجهیزات کارخانه زرجین بافت ایلام به مقصد ابهر زنجان بارگیری و از استان خارج شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل از ایلام پویا، پس از كش و قوس هاي فراوان درخصوص انتقال شركت زرجين بافت ايلام به  زنجان و تكذيب اين خبر توسط مسئولين اداره كل صنعت و معدن و تجارت استان ايلام، شب گذشته بخشی از تجهيزات اين كارخانه به صورت شبانه (ساعت یک بامداد) و به دور از چشم مردم از شهرك  صنعتي ايلام خارج و به شهر ابهر در استان زنجان منتقل شد.

بر اساس اين گزارش قریب به دوماه پيش معاون اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان ايلام ضمن تكذيب قطعي خبر انتقال شركت زرجين بافت ايلام به زنجان گفت: به دنبال اين هستيم تا مشوق هاى لازم براي اين شركت إيجاد شود تا حتي به تعداد كارگران اين شركت نيز افزوده شود.(متن كامل خبردراینجا)

 

سوالي كه از استاندار ايلام و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي پيش مي آيد اين است كه چرا كارخانه ای كه با استفاده از امتيازات منطقه محروم ايلام شروع به فعالیت كرده اكنون به جاي ديگر منتقل شود؟

آيا اين نويد اشتغال زايي و رونق اقتصادي با تكيه بر توان داخلي بود كه در كوران انتخابات مطرح شد.

بر اساس گزارشات ایلام پویا و در مصاحبه با تعدادی از کارگران این کارخانه مدتی است که بخش رنگرزی و فینیش  (تکمیل) از مدار کارخانه خارج و عملا فعالیتی ندارد و احتمالا بعد از انتشار این خبر برخی زبان به انتقاد بگشایند که این اقدامات درجهت توسعه کارخانه است ولی ایلام پویا به این موضوع میپردلزد که تجهیزات از کارخانه خارج و دو بخش غیر فعال شده و احتمال اخراج تعدادی از کارگران نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که اگر قرار بر تجهیز و توسعه این کارخانه است چرا این دو بخش مدت هاست از مدارخارج شده اند. هرچند خروج تجهیزات از این کارخانه و عدم بازگشت آنها مسبوق به سابقه است.

کارخانه تولیدی زرجین بافت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در طول بیش از یک دهه توانسته است با حضور در بخش صنعت ایلام علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 120نفر بیکار استان ،با تولید و تامین پارچه جین خام سایر تولیدی ها ،بصورت غیرمستقیم در اشتغال دهها نفر نقش آفرینی نماید . ساخت این مجموعه از سال 799 آغاز و سال 833 شروع به تولید پارچه جین نمود.

 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب