سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27121
|
07:46 - 1396/03/31
نسخه چاپی

سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

انتخابی بودن امام از منظر تشیع مردود است/ هیچ کسی حق خدشه دار کردن اصول دین را ندارد

انتخابی بودن امام از منظر تشیع مردود است/ هیچ کسی حق خدشه دار کردن اصول دین را ندارد
سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گفت: هر کسی در هر جایگاه و مقامی بخواهد به این موضوع دامن بزند که امام انتخابی است از نظر شیعه کاملا رد خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، "حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقرهاشمی" مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام و در خصوص تبیین مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهور در بحث ولایت اظهار داشت: در اعتقاد تشیع تعیین امام فعل خدا است و هیچ کسی حتی پیغمبر نمی تواند در این انتصاب دخالتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اهل سنت بر خلاف تشیع امامت را از فروع دین می داند، افزود: بر طبق آیه 124 سوره بقره امامت فوق نبوت و رسالت است

وقتی امامت فوق نبوت است واز آنجایی که تعیین رسول با خدا است قطعا جایگاه بالاترنیز باید از سوی خدا انجام بپذیرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به واقعه غدیر خم تصریح کرد: با استناد به خطبه پیغمیر(ص) در روز غدیر، شیعه باور دارد که غدیر نه تنها انتصاب امیرالمؤمنین(ع) به امامت بلکه نصب تمامی دوازده امام بود.

سرپرست نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، با بیان اینکه امامت بحثی کاملا کلامی و انتصابی است نه انتخابی، اعلام کرد: هر کسی در هر جایگاه و مقامی بخواهند بازگو کنند یا این اعتقاد را دامن بزنند که امام انتخابی است از نظر بحث اعتقاد شیعه کاملا مردود است.

وی با بیان اینکه طرح اینگونه مسائل خلاف عقائد شیعه است، گفت: از نظر شیعه و نگاه اعتقادی این مذهب انتخابی بودن امام مطرود است و همه صاحب نظران این حوزه با توجه به آیات و روایات امامت را از اصول دین می دانند، و این اصل از سوی هیچ کسی  قابل خدشه نیست.

سرپرست نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان ولی فقیه عهده دار رهبری و زعامت جامعه هستند از نظر شیعه از سوی کسانی که خبره مسائل دینی هستند کشف می شوند نه اینکه اینها انتخاب شوند لذا افرادی که در این جایگاه کشفی از سوی شورای خبرگان هستند، تمام آن ویژگی ها و لیاقت ولی فقیه بودن را دارا هستند.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد